Prilika i zamka u društvenim mrežama

Igor Pureta Igor Pureta

Društvene mreže su oko nas htjeli vi to ili ne, no hoće li vam njihovo korištenje postati prilika ili zamka ovisi o našem znanju i primjeni.

Društevene mreže su prava prilika da pokažete komunikacijske vještine

Društvene mreže su oko nas htjeli vi to ili ne, no hoće li vam njihovo korištenje postati prilika ili zamka ovisi o našem znanju i primjeni. Nedavna istraživanja u Kanadi pokazala su da čak 93% osoba u dobi 18 do 34 godine ima Facebook profil, a više od polovine njih i Twitter profil. Na pitanje koliki utjecaj društvene mreže imaju na njihov svakodnevni život odgovor je srednje visok. Međutim, griješe oni koji milenijalce automatski smatraju stručnjacima za društvene mreže. Iako su izuzetno dobri u povezivanju s ljudima koje već poznaju na društvenim mrežama, ponekad ne shvaćaju što je prilika, a što zamka koju im društvene mreže nude u poslovnom svijetu.

To tvrdi profesor William Ward sa Sveučilišta Syracuse, jedan od pionira i zagovornika formalnog obrazovanja o društvenim medijima. Nedavni izvještaj McKinsey instituta još je jednom naglasio moguću korist društvenih mreža. Objavili su kako potencijalne uštede koje bi se pomoću njih mogle ostvariti idu čak do 1,3 bilijuna dolara. Velikim dijelom to je uslijed poboljšane suradnje unutar samih poduzeća.

Multinacionalna podrška i prilika malima

Komunikacijske vještine za podršku malim poduzećima

Lijepo je kad veliki pomažu malima, još kad je ta podrška institucionalizirana onda je još bolje jer je prilika veća i primamljivija. To treba iskoristiti. Mnogi ne znaju da velika poduzeća pa čak i multinacionalna ulažu u ona mala i početnička nadajući se da će putem njih doći do važne agilnosti i brine odlučivanja koja se izgubi u hodnicima birokratizacije i hijerarhije. Mala poduzeća u Dublinu dobila su priliku potražiti stručne savjete od velikih multinacionalnih poduzeća poput Ericssona, Microsofta, Pfizera ili IBM-a. Neprofitni program Plato Dublin, dio većeg Plato programa u Irskoj, djelovat će tijekom 18 mjeseci u suradnji s lokalnim uredima za poduzetništvo. Ovaj ured podrška je za preko 3.000 vlasnika malih poduzeća i pruža im priliku da uče jedni od drugih, ali i od starijih menadžera iz takozvanih "roditeljskih" poduzeća.

Svakog mjeseca, vlasnici malih poduzeća dobivaju priliku direktno komunicirati s drugim poduzetnicima, kao i s menadžerima iz velikih poduzeća, što im omogućava pristup širokom rasponu poslovnih savjeta. Plato im osigurava podršku, poslovno savjetovanje i praktične treninge. Cilj je pomoći irskim poduzetnicima da razviju potrebne vještine kako bi mogli razvijati svoja poduzeća i suvereno planirati naredni korak u širenju svog poslovanja. PLATO Program uspostavljen je u još jedanaest drugih europskih zemalja.

Slijepa pjega je propuštena prilika

Komunikacijske vještine ne koriste ako imate slijepu pjegu

Kažemo da prilike ne dolaze često, no to je možda i pogrešno. Možda ih ne vidimo jer nam je naša slijepa pjega propuštena prilika. Svi znamo što je slijepa pjega. No, osim fizički uvjetovanih slijepih pjega, poput mrtvog kuta, i naš um može utjecati da neke stvari jednostavno ne vidimo. To se dešava zato što naša očekivanja zamagljuju našu sposobnost percepcije. Ili, drugim riječima, mi vidimo ono što očekujemo da ćemo vidjeti. U poslovnom svijetu, interesantna je priča o Quartz satovima koji su zapravo izumljeni u Švicarskoj, no švicarski stručnjaci izum su ubrzo odbacili kao inferiorniji tradicionalnim satovima. Zato je Seiko uvidio potencijal Quartz satova kao mogućnost odgovora na potražnju za jeftinijim satovima. Rezultat: unutar desetak godina tržište švicarskih satova palo je sa 65% na ispod 10%.

Svoju slijepu točku možemo smanjivati, odnosno povećavati moć percepcije, tako da konstantno izlazimo izvan svoje zone ugode. Time napreduje naš osobni razvoj, širimo svoje horizonte i razvijamo svijest o drugačijim načinima razmišljanja i obavljanja stvari. Neki od jednostavnih načina su: voziti drugom rutom na posao, otići u umjetničku galeriju, popričati s nekim novim svakoga dana, isprobati novu hranu, potražiti informacije iz novog izvora, pitati za pomoć, oprostiti nekome ili... uzeti satove plesa.

Nova prilika za žene su UN

Komunikacijske vještine žena dovele su podršku UN-a

Nova prilika za isticanje žena pojavljuje se istekom mandata sadašnjeg glavnog tajnika Ujedinjenih naroda. Ujedinjeni narodi osnovani su nakon Drugog svjetskog rata u nadi da će svijetu pružiti dugotrajan mir. U svojih sedamdeset godina postojanja na čelu UN-a uvijek su bili muškarci. Stoga neki smatraju kako je došlo vrijeme da na čelo dođe žena. Jedan od ciljeva UN-a za postizanje održivog razvoja je ostvariti ravnopravnost spolova i osnažiti sve žene, i politički i ekonomski. Da bi to zalaganje imalo svoj kredibilitet Ujedinjeni narodi bi svakako trebao voditi primjerom. No, ne radi se samo o ravnoteži ili ravnopravnosti, već su se i potrebe promijenile. Održavanje sigurnosti u vrijeme hladnog rata razlikovalo se od održavanja sigurnosti danas.

Danas sigurnost obuhvaća i koncepte kao što su razvoj, sigurnost pojedinaca, borbu protiv klimatskih promjena ili gladi u svijetu. Za suočavanje sa svim tim izazovima potrebne su različite kompetencije. Također je nužno osnažiti žene te potaknuti i njihov angažman obzirom na njihov udio u ukupnoj populaciji. Žene su majstori u pronalaženju snage i prilagođavanju prilikom nedaća te traženju zajedničkog terena. Nove dileme s kojima je svijet suočen traže upravo veću potrebu za ženskom perspektivom u pronalaženju tih zajedničkih rješenja. Ostaje nam samo da pričekamo i držimo fige!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.