Blog post menadžer

Povjerenje - u krizi je poreban menadžer koji ga može razviti

Igor Pureta

Menadžer treba pronaći uzroke krize, a rješenje tražiti u suradnji sa svojim ljudima imajući povjerenje u njih i njihov rad.

Mendažer koji razvija povjerenje u krizi će spasiti situaciju.

Menadžer koji pronalazi uzroke problema i rješava ih zajedno sa svojim ljudima, razvija motivaciju i povjerenje ljudi u svom timu. Rezultat rada promatraju kao rezultat zajedničkih napora, daju svojim ljudima osjećaj da posao ima smisla i postiže odlične rezultate.

Imati povjerenje u timski rad

Čini se da provjera i kontrola učinaka nikad dosta! Na to me podsjetila vožnja prema Skopju neku večer. Imali smo odličan dan na konferenciji u Gevgeliji i vraćali smo se odlično raspoloženi. Cesta je bila poluprazna i moji domaćini su pretpostavljali da je to rezultat krize u Grčkoj zbog koje je smanjen promet. Uz lagan razgovor došli smo do par cisterni koje su vozile u istom smjeru. U jednom trenutku je vozač cisterne našem vozaču dao znak da ga može preteći pa smo krenuli u akciju. Prvu smo cisternu lako prošli no druga je nemilosrdno ubrzavala i nije dozvoljavala da je prestignemo. Razgovor u kabini je zamro. Svi smo vidjeli da se približavamo zavoju i da nećemo uspjeti prestići cisternu do njega. Naš vozač odlično je vozio čitavim putem i nije riskirao na autoputu, a kamo li na ovom dijelu gdje je cesta bila dvosmjerna. Vratio se iza cisterne i pričekao da opet dođemo do autoputa i tek tada je prestigao cisternu.

Te dvije cisterne su me podsjetile na dva načina vođenja. Prva kao odličan i iskusan menadžer koji je sposoban imati širu sliku i zna dobro procijeniti put ispred sebe. Dozvoljava mlađim i manje iskusnim članovima tima da iskuse kako je to biti menadžer. Dozvoljava da vlastitim snagama riješe problem i pronađu pravi način za izvršenje ciljeva. Uči ih da budu kreativni, intuitivni i kvalitetni te da mogu samostalno obavljati svaki posao. Druga je, pak, poput voditelja koji koriste svoju moć i poziciju kako bi pokazivali drugima da se ovdje radi samo onako kako oni kažu. Traže da se svi ponašamo prema njihovim uputama. Upravo kontrola i naređivanje su glavni blokatori inovacije, kvalitete i kreativnosti. A one su opet najpotrebnije upravo u kriznim vremenima! Otkako smo počeli govoriti o krizi i otkako se pojavila neizvjesnost kao da je nestalo svo nakupljeno znanje. Pravila leadershipa, odnosno vođenja povukla su se za nekoliko koraka unatrag u poznate vode naređivanja i kontrole. Jedan dio takvoga ponašanja je ionako preostao iz prošlih vremena jer ga se mnogi ne žele odreći.

Drugi se sigurno mogao očekivati jer su se i oni koji su se okušali u novim načinima vođenja vratili poznatim obrascima u nepoznatim situacijama. No, pored tako mnogo organizacija koje poklanjaju pažnju inovaciji, kvaliteti, učenju i kreativnosti, čudno je da se organizacijska kultura toliko izmijenila u mnogim poduzećima u tako kratkom roku. Najednostavnije je držati se propisanih pravila, inzistirati na vlastitom mišljenju i načinu rada u svakom trenutku bez obzira na rezultat rada. Menadžer koji koristi takav sustav rukovođenja jednostavno se drži prokušanih recepata iz nekih prošlih vremena. Tada je situacija bila drugačija nego sad. On nema povjerenje u svoje ljude i izbjegava poticati njihov osobni razvoj. Kažnjava greške i one koji su ih otkrili ili iz neznanja počinili, umjesto da ih tretira kao proces učenja i napredovanja.

Drugi tip rukovoditelja pronalazi uzroke problema i rješava ih zajedno sa svojim ljudima. On potiče motivaciju i povjerenje ljudi u svom timu dajući im do znanja kakva je vizija razvoja. Rezultate rada promatra kao rezultate zajedničkih napora. Ovi rukovoditelji potiču razmišljanja o važnosti stalnog unapređivanja sustava.

Važno je biti inovativan

Traže od svojih ljudi aktivnost na stvaranju inovativnih rješenja za nove situacije s kojima se  kao tim ili organizacija svakodnevno susreću. Dobri i uspješni voditelji daju svojim ljudima osjećaj da su u centru zbivanja. Svatko od njih stvara pozitivan doprinos u uspjehu čitave organizacije. Zato hrabro i  mudro potaknite svoje ljude da im privatni i profesionalni izbor bude stjecanje osbnog iskustva. Tek tada posao ima smisla i tek tada će se i vaši ljudi osjećati uspješno.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.