Blog post poduzeće

Razlika u mišljenju za preporod poduzeća

Igor Pureta
Razlika u mišljenjima je važna ako znate slušati

Razlika u mišljenju je poželjna ako znate izraziti svoje mišljenje i prihvatiti tuđe te se usmjeriti na rješenje umjesto pumpanja vlastitog ega.

Menadžer je često u prilici svjedočiti da se u današnjem svijetu svaka razlika u mišljenjima rješava na kompliciran način. Dapače, situacije u kojima postoji razlika u mišljenju se često ne rješavaju uopće! Svjedoci smo društva u kojemu je politička korektnost jedna od važnijih komponenti komunikacije, no činjenica je da kod ljudi u mnogočemu postoji razlika u mišljenju. Takvo ponašanje je vidljivo u svim dijelovima društva uključujući i organizacije u kojima radimo. U njima se bitni razgovori i konflikti ne rješavaju ili se "rješavaju" iza zatvorenih vrata.

Čini se kao da je svatko od nas u pat poziciji u kojoj se konflikt izbjegava radi konflikta samog i radi straha od posljedica jasnog izražavanja mišljenja. To doduše, nije korisno ni za svijet, ni za politiku, ni za pojedinca, pa ni za organizaciju. Svakome od nas potrebno je i važno otvoreno razgovarati o problemima jer inače problemi ostaju. ili se rješavaju na način da novonastala situacija rijetko kome odgovara.

Ponekad se dogodi i otvoreni konflikt u kojemu voditelj ili menadžer nastupe s "teškom artiljerijom". Siguran sam da ste i sami bili sudionik takve rasprave, koja vam možda i smeta zbog svađe iako se želite izjasniti u vezi nekog problema ili nastale situacije.

Menadžer izbjegava agresivnu komunikaciju

Kod ljudi koji imaju utjecaj na situaciju agresivna komunikacija često odnosi pobjedu jer im se malo tko usudi suprotstaviti iznošenjem svog mišljenja. To može bitno utjecati na promjene i budućnost, kako bilo koje organizacije ili poduzeća tako i države. Možda je i vaša organizacija puna takvih primjera. Istovremeno vam se čini da poduzeće stoji u mjestu ili čak ide u pogrešnom smjeru? Vaše poduzeće je zarobljenik vlastitog sustava u kojem se ne događa ništa kako bi se pronašlo rješenje. Upravo suprotno, svi drže svoju stranu i ne popuštaju iako, na površini, sve izgleda vrlo mirno i idilično. To i jest najveći problem! Često se ne zna gdje je došlo do problema ili koju točno stranu koja strana u "konfliktu" zastupa. To je pat pozicija koju je nužno promijeniti iz temelja kako bi poslovanje napredovalo, kako kod malih, tako i kod velikih odluka.

Dok postoji razlika u mišljenju, postoji i mogućnost napretka. Ako mislite da je pravilan pristup održavanje stanja i puštanje da stvari idu svojim tokom i hodanje "ruku pod ruku", teško se varate. To je jedna od najvećih zabluda današnjice. Jedna od onih koje se treba plašiti i svim silama boriti protiv nje. Održavanje takve situacije je najgori ishod za svaku organizaciju. U poduzećima je normalno da kod voditelja postoji razlika u mišljenju o nekom problemu pa i načinu funkcioniranja poduzeća. Na površini se sve čini savršeno u redu, no iza kulisa se odvija rat dostojan tajnih službi velikih sila.

Otvoreno rješavanje razlika u mišljenju je nužno

850_razlika-u-misljenju1

Razlika u mišljenju za preporod poduzeća

Prvi korak ka raspetljavanju ove situacije je razumijevanje da je otvorena razmjena mišljenja kritičan aspekt efektivnog donošenja odluka. On za uzvrat vodi do optimalnih ishoda i izvedbi. Drugim riječima kod najboljih timova se razlika u mišljenju rješava često, otvoreno i konstruktivno. To ne znači vikanje, šaketanje, razbijanje nosova ili namještaja bilo kada, bilo gdje.

To znači da postoji mjesto i vrijeme predviđeno za raspravljanje o idejama i u takvim situacijama se traži otvorenost i konstruktivnost. Tako donesena odluka je puna ideja, energije i ispunjena vizijom u kojem poduzeće treba ići. I kada se u njenom provođenju prepozna nova razlika u mišljenju o njoj treba raspravljati na jednako otvoren i iskren način dok se ne pronađe rješenje.

Važno je znati mirno, asertivno i bez zadrške razgovarati o svojim i tuđim temama. Menadžment tim, kao i drugi timovi, mora biti ujedinjen pred drugima, a u međusobnim razgovorima otvoreno iskazivati ideje, mišljenja ili zamjerke. Budućnost poduzeća ovisi o tome koliko smo konstruktivni i otvoreni u razgovorima koje vodimo. Zatvaranjem i izmotavanjem u komunikaciji štetimo svima, a najviše sebi. Time sebi i drugima govorimo da je naše mišljenje nevažno! I kao što svaki dobar voditelj zna, da bi naš tim bio spreman na tako nešto mi prvi trebamo na to biti spremni!

Rješenje je napasti problem, a ne osobu

Konstruktivno u takvim situacijama znači napadanje problema, a ne osobe. Cilj je pronaći najbolje rješenje problema za projekt kojim se upravlja. Cilj nije izvrijeđati kolegu zbog razlike u mišljenjima ili tvrditi da su naši argumenti točni! Cilj je pronaći racionalne i primjerima potkrepljene tvrdnje za mane i prednosti određene ideje. Cilj je dopuštati drugima da imaju konstruktivne kritike na račun naše ideje. Cilj je prihvatiti te kritike i prihvatiti tuđe ideje kako bi se riješio problem.

Doći do takvih rješenja nije toliko naporno i komplicirano postići kao što ovaj tekst sugerira. Potrebno je pripremiti se na situacije u kojima je barem jedna osoba usmjerena na rješenje, a ne na vlastitu promociju. Iskoristite priliku i budite to upravo vi. I vi ste dio tima, stoga i vaše mišljenje je vrijedno.

Razgovor i suradnja su uvijek najbolji način prelaženja i malih i velikih prepreka. Iznesite konstruktivno svoje stavove i pronađite zajednički jezik s vašim kolegama. Samo na taj način možete postati vrhunski tim, a najbolji timovi, ne zaboravite, se mišljenja razmjenjuju često, otvoreno i konstruktivno.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.