Briga za psihološko zdravlje vaših zaposlenika
Trenutačne krizne okolnosti značajno utječu na to kako se osjećamo, razmišljamo, ponašamo i komuniciramo s drugim ljudima. One utječu ne samo na nas kao osobe i interakciju s drugima već i na našu radnu sposobnost. Neizvjesnost i nesigurnost smanjuju produktivnost, angažiranost i motivaciju, a svoje strahove i razmišljanja vrlo lako prenosimo na kolegice i kolege u radnoj okolini.
Na poslu provodimo velik dio svog života, a naš identitet često povezujemo s onim što „radimo“ pa ćemo nebrojeno puta čuti da je netko menadžer ili referent. Posao igra vitalnu ulogu za našu emocionalnu i socijalnu dobrobit, a način na koji poduzeće organizira posao i pruža podršku zaposlenicima i u uobičajenim okolnostima može biti prevaga kod izbora poslodavca.
Sigurno radno okruženje je strategija poduzeća
Stvaranje radnog okruženja koje je sigurno i zaštićeno dobra je strategija svakog poslodavca, a još je važnija njegova uloga u pružanju podrške zaposlenicima u kriznim razdobljima. No, nisu sva poduzeća pripremljena za takve situacije niti za posebne oblike pomoći koja je zaposlenicima potrebna tijekom krize. Prema nekim ispitivanjima, više od 95% zaposlenih misli da njihovi menadžeri nemaju niti znanja niti iskustva nošenja s problemima s kojima se trenutačno susreću. Takva situacija nije neobična jer su menadžeri usmjereni na svakodnevne obaveze i zadatke, a nije niti racionalno odvajati njihovo vrijedno vrijeme za treninge nošenja sa situacijama koje se, vrlo vjerojatno, neće dogoditi tijekom njihovog radnog vijeka.
To je prevelik broj zaposlenih koji su prepušteni sami sebi i negativnim utjecajima krize s kojima se sami ne znaju nositi. Psihološka podrška koju pruža naš tim iskusnih psihologa u ovakvim trenucima nadoknađuje manjkavosti poduzeća u tom području. Stručnim predavanjima na temu nošenja s krizom te upoznavanjem konkretnih alata koje zaposlenici mogu samostalno koristiti kako bi postali otporniji postavljamo temelje njihovog i organizacijskog imuniteta. Pojedinim zaposlenicima ili članovima njihovih obitelji takav je oblik pomoći samo prvi korak te pa smo za njih spremni organizirati toliko potreban individualni razgovor na kojem ih na stručan i jednostavan način oslobađamo stresa, dajemo sigurnost te gradimo samopouzdanje.
Poslodavci koji shvaćaju važnost ovakve podrške zaposlenicima i poduzmu korake za dobro mentalno zdravlje zaposlenih i jačanje imuniteta i otpornosti poduzeća bolje će se nositi s krizom i lakše transformirati poduzeće kad ona prođe.