Menadžment mora radnicima dati jasne odgovore

Tanja Pureta Tanja Pureta
Vodstvo mora dati zaposlenicima jasne odgovore

Kad rade bez informacija radnici gube motivaciju zbog manjka šire slike i objašnjenja kako njihov posao utječe na poslovanje poduzeća. Menadžment je taj koji radnicima treba dati jasne odgovore, često i potpuno.

Zaposlenici ne mogu raditi bez informacija. Kada se u stabilnoj obitelji pojave nepovoljne okolnosti (npr. jedan od hranitelja obitelji dobije otkaz, netko od članova obitelji oboli ili sl.) u sve se članove uvuče tjeskoba, nemir, nesigurnost te strah od budućnosti. To su posve normalni osjećaji koji se javljaju stoga što se mijenja dosadašnji način funkcioniranja obitelji.

Tada su svi, a posebice ovisni članovi obitelji, puni pitanja o budućem životu: što će ostati isto, što će se promijeniti, hoće li biti dovoljno novaca za troškove, čega će se morati odreći, na što će trebati pripaziti, trebaju li i sami u nečemu više sudjelovati, i sl. Na sva ta pitanja netko treba dati odgovor, odnosno jedan ili više članova obitelji trebaju preuzeti aktivno vodstvo, analizirati situaciju, postaviti nove parametre i o njima u otvorenom razgovoru obavijestiti članove obitelji.

Mir i stabilnost

Naravno, najbolje je pitati sve članove obitelji za mišljenje i sugestije te ih svakako uključiti u donošenje odluka, pogotovo ukoliko će neposredno osjetiti njihove posljedice. Kada se postave parametri funkcioniranja obitelji u ovim, promijenjenim okolnostima, ma kako bili zahtjevni i ograničavajući, oni unose mir i stabilnost. Članovi znaju da je npr. novca manje, ali da se netko brine da ga ima za osnovne potrebe. Također, znaju da će, ako se ponašaju u skladu s novim postavkama, generirati novac koji će moći upotrijebiti za nešto što nadilazi osnovne potrebe, ali je važno za njihov osjećaj dobrobiti ili za ulaganje u budućnost. Važan je i osjećaj da se svi članovi obitelji trude, sukladno svojim mogućnostima, normalizirati situaciju. Izrazito je dobro napraviti plan za otklanjanje osnovnog problema (npr. otkaz ili bolest), ako je to moguće.Stres, koji obično prati ovakve nepovoljne situacije , čini nam se neizbježan i nesavladiv.

Bez obzira na njegovu zastrašujuću pojavnost, on se može svesti na jednostavnu formulu, koja nam ujedno daje moć da ga u potpunosti svladamo. Naime, da bi se pojavio stres trebaju biti zadovoljena dva kriterija: da smo na nešto pojačano osjetljivi ili da nam je do nečega jako stalo te da nas u vezi toga preplavljuje osjećaj nemoći. Npr. ako imamo dijete u pubertetu koje je otišlo van s prijateljima te ako je prošao rok do kojeg se trebalo vratiti kući, a ne možemo ga dobiti na telefon, stres je neizbježan. Međutim, ukoliko se dijete javi na telefon te kaže da upravo dolazi kući, stres se smanjuje, jer smo dobili informaciju koja nam je smanjila osjećaj nemoći. Isto tako je obiteljski sastanak s početka priče smanjio osjećaj nemoći članovima obitelji jer im je iskreno i otvoreno predočena situacija tako da svi znaju što trebaju raditi i što mogu očekivati. Kako je sve to navedeno povezano s poslovanjem? Jako, jer je organizacija sustav koji posluje po određenim principima i, da bi mogla uspješno poslovati, njeni zaposlenici trebaju biti upoznati s njima. Posebice je važno da se zaposlenicima daju informacije i smjernice za ponašanje kada dolazi do nepovoljnih promjena u sustavu.

Objasniti situaciju

Tada se i u organizaciji, kao i u obitelji, javlja stres, koji prate osjećaji straha i nemoći. To je posebice izraženo sada, u doba recesije. Naime, sigurnost posla je zaposlenicima jako važna, tako da su pojačano osjetljivi na to, a osjećaj nemoći se javlja kada ne znaju što im je činiti kako bi poboljšali situaciju i zadržali svoja radna mjesta. Svi pričaju o recesiji i svi osjećaju sve veću tjeskobu, posebice stoga što nemaju nikakvu kontrolu nad situacijom i nemaju pojma što im je činiti jer im nedostaju stvarne informacije. A pitanja bez odgovora samo naviru: koliko je organizacija stvarno oštećena recesijom; što se promijenilo; kako će to utjecati na buduće poslovanje; koji je plan za preživljavanje krize; na čemu se i kako može uštedjeti; na što se može računati; što se očekuje od svakog zaposlenika…. Zaposlenici, kada su u stresu, preplavljeni su negativnim emocijama koje im onemogućavaju produktivno funkcioniranje. Za izlazak iz krize svakoj organizaciji trebaju osviješteni djelatnici koji znaju kako se ponašati u vrijeme krize i kako osobno pridonijeti izlasku iz nje. Stoga svaka odgovorna organizacija zna da je upravo sad vrijeme za veliki obiteljski sastanak.

Činjenice

Informacije radnicima

Organizacija je sustav koji posluje po određenim principima i da bi mogla uspješno poslovati njeni zaposlenici trebaju biti upoznati s njima. Posebno je važno da se zaposlenicima daju informacije i smjernice za ponašanje kada dolazi do nepovoljnih promjena u sustavu.

Potrebni odgovori

Svi pričaju o recesiji koja se nadvila nad poslovanje, a pitanja samo naviru: koliko je naša organizacija stvarno oštećena recesijom; što se promijenilo, a što ostalo isto; kako će to utjecati na buduće poslovanje; koji je plan za preživljavanje krize, a koji za izlazak iz nje…

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.