Smanjite stres i poboljšajte poslovne rezultate

Ramiro

Istraživanja, ali i praksa pokazuju da je uslijed ove COVID krize došlo do izrazitog porasta stresa na radnom mjestu. U nastavku pročitajte što možete napraviti da se kako bi spriječili njegovo pojavljivanje. 

3 pitanja za lakše svakodnevno nošenje sa stresom

Jedina dugoročno uspješna strategija uspješnog nošenja sa stresom je jačanje naše unutarnje otpornosti na njega. Prvi korak u tome je razvijanje zdravog odnosa prema kontroli. Stres nas potiče da pokušamo preuzeti što više odgovornosti i kontrole nad onim što se događa oko nas, kako bismo to promijenili.. Istovremeno, time vas udaljava od onoga nad čime imamo najveću i najutjecajniju kontrolu – naših misli, emocija i ponašanja u trenutačnoj situaciji.

1. Iz toga proizlazi prvo pitanje koje si trebamo postaviti prije nego krenemo u akciju: „Što mogu stvarno kontrolirati u trenutačnim okolnostima, a što je izvan moje kontrole?“ Usmjeravanje pažnje i akcije na ono što možemo mijenjati, a odustajanje od   onoga što ne možemo, donosi nam trenutno olakšanje. 

2. Drugo pitanje nam pomaže da osvijestimo kako gledamo na stres. Naime, koliko god neugodan bio, stres nam pomaže razviti vještine koja nam omogućuju ugodniju i manje stresnu budućnost. Osim toga, uslijed stresa se u nama razvija snažna energija koja se, ako njome ne znamo upravljati, najčešće pretvara u destruktivnu, i po nas i po okolinu, Stoga, drugo pitanje koje si trebamo postaviti je: “Kako mogu iskoristiti energiju stresa da se bolje nosim s trenutačnom situacijom?“ Gledajući na izazovne situacije kao na poligon za učenje, smanjujemo trenutačni stres i preveniramo, jer ga dočekujemo osnaženi novim kompetencijama. 

3. Treće pitanje nam  pomaže da osvijestimo sva znanja koja smo dobili u rješavanju postojeće situacije, te glasi: : „Što sam  naučio/la iz ove situacije da ju sljedeći put uspješno preveniram?“

Svjesnom analizom izazovnih okolnosti i donošenjem promišljenih odluka o onome što je uvijek pod našom kontrolom – naše misli, emocije i ponašanje - proaktivno unapređujemo kvalitetu života i posla. Stoga, kad smo pod stresom uvijek se trebamo vratiti na sebe: mi smo najsnažniji resurs koji imamo za uspješan suživot sa stresom.

6 dobrobiti smijeha koje često zaboravljamo

Dosadašnja istraživanja dokazala su velik broj dobrobiti smijanja na naše fizičko zdravlje, međutim nova istraživanja dokazuju da osim toga smijanje djeluje i na naše poslovne rezultate.

Konkretno, smijeh:

  1. poboljšava fokus i povećava usmjerenost na zadatak;
  2. potiče osmišljavanje kreativnih rješenja (tzv. rješenja izvan kutije);
  3. smanjuje razinu hormona stresa u organizmu tijekom visokozahtjevnih projekata;
  4. zajedničkim smijanjem produbljujemo odnose s kolegama, što dovodi do jačanja timskog duha;
  5. pomaže nam u uspješnom rješavanju nesporazuma kada se pojave;
  6. sastanci koji su procjenjivani kao ,,zabavnijim'' bili su procjenjivani i kao efektivniji od uobičajenih.

Najbolja vijest od svega je ta da je smijeh zabavan, besplatan, uvijek dostupan i jednostavan za upotrebu. 

Stoga razvucite osmijeh preko lica, ispričajte vic kolegama ili podijelite neko komično iskustvo. Započnite dan pregledavanjem smiješnog videa ili kavom u kuhinji. Aktivno stvarajte prilike za smijeh na radnom mjestu, jer tako poboljšavate emocionalno i fizičko zdravlje i sebe i drugih, dodatno razvijate kvalitetu odnosa s kolegama i dokazano postižete bolje poslovne rezultate.

Uživajte!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.