Blog post menadžment

Poslovni uspjeh za sramežljive

Igor Pureta

Mnogima koji se još nisu usudili krenuti u poduzetničke vode čini se da poslovni uspjeh mora zadovoljiti neke stroge forme, no to je samo privid.

Poduzeće mogu voditi i introverti

Mnogima koji se još nisu usudili krenuti u poduzetničke vode čini se da poslovni uspjeh mora zadovoljiti neke stroge forme. To je samo privid. Upoznavanje novih ljudi, potencijalnih klijenata ili poslovnih partnera, ne mora nužno biti stresno i ne mora uvijek ići prema planu. Čitavu tu mitologiju pokušava objasniti u svojoj knjizi Judy Robinett, autorica knjige How to Be a Power Connector. Daje nekoliko savjeta jer kako ona kaže poslovni uspjeh čeka vas izvan vašeg kruga najbližih poznanika. Prvo što je bitno jest izgledati pristupačno, jednostavan osmjeh naznačit će da ste otvoreni za komunikaciju. Komunikacija je prilično bitna u čitavom procesu, a ta pravila zaista nisu teška. Pozdravite osobe koje vam priđu na 1,5 metar.

Pretpostavite da je druga osoba sramežljiva jer čak sedamdeset posto ljudi sebe drži sramežljivima. Stoga prebacite fokus sa sebe i stavite ga na drugu osobu. Pronađite zajedničku temu, bilo da se radi o nekom poznaniku, destinaciji ili iskustvu. Pratite pozorno što se dešava u vašem okruženju. Uočit ćete razne znakove koji će vam pomoći u pronalaženju zajedničkih tema. Budite potpuno prisutni i usredotočeni. Pozorno slušanje i potpuna posvećenost vašem sugovorniku omogućit će da vas lakše upamte. Vaša će komunikacija biti bogatija.

Australski poslovni uzori

Menadžment uzori iz Australije

Poslovni uspjesi često iznenade i one koji su ih sami postigli. Poslovni ljudi se često toliko koncentriraju na posao da zaborave što su sve postigli pa ih treba na to podsjećati. Tako je i s junacima naše današnje priče. Kada su prije 12 godina pokrenuli softversku tvrtku Atlassian, Australci Scott Farquhar i Mike Cannon-Brookes nisu planirali postati milijunaši. Željeli su samo zarađivati početnu plaću koju bi inače ostvarivali da su se nakon studija zaposlili u nekom velikom poduzeću. Pri tome su htjeli samo jedan mali dodatni uvjet - ostati nezavisni. U vrijeme kada su krenuli nije se toliko pričalo o start-up poduzećima. Nisu se imali kome obratiti za savjete ili za investicije.

Izgradili su globalno poduzeće bez ulaganja izvana, odnosno bez ikakvog početnog financiranja. Uglavnom zapošljavaju australske radnike, a danas su uzori drugim mladim poduzetnicima. U njihove se klijenta danas ubraja i NASA, dok je tvrtka procijenjena na 3,3 milijarde dolara. Njihova zaklada Atlassian Foundation financira se s 1 posto godišnjeg profita tvrtke te 1 posto vremena njezinih djelatnika. Oba osnivača djeluju i kao mentori. Svojim investicijama potpomažu nove tvrtke te se kod australske vlade zalažu za promjene koje bi trebale pomoći budućim mladim tvrtkama.

Poslovni uspjeh ne mjeri se profitom

Menadžment ne mjeri uspjeh samo profitom

Poslovni uspjeh je želja svakog poduzetnika, a najčešća mjera za njegovu procjenu jest veličina profita koji on stvara. Je li to baš uvijek tako? František Piškanin počeo je graditi svoju logističku tvrtku HOPI devedesetih godina, kao i mnogi drugi Česi. No, Piškanin nije želio uzeti kredit i kupovati imovinu državnih poduzeća. Shvatio je da tu ne može konkurirati stranom kapitalu koji do sredstava može daleko povoljnije. Odlučio je tim istim stranim poduzećima, koja su pokretale svoje poslovanje u Češkoj, ponuditi svoje logističke usluge. Gradio je malo po malo, prvo stičući potrebna znanja. Proučavao je što klijentima treba, a zatim im kroz inovativne usluge osigurao uvijek dodatnu vrijednost. Bazirao se na kvaliteti i pouzdanosti i ostvarujući im velike uštede.

Strana poduzeća su to prepoznala! Uskoro su mu klijenti bile svjetske korporacije poput Tesca i Nestléa. Zatim su polako počeli stizati upiti za vođenje logistike u susjednim državama. HOPI danas zapošljava 3.300 djelatnika i planira daljnja širenja. Piškanin savjetuje ostalim poduzetnicima: "Morate biti svjesni da ništa nije besplatno. Ako želite postići uspjeh, morate prvo puno dati. Poslovni uspjeh kompanije ne mjeri se profitom, već brojem generacija koje je nadživjela.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.