
Na tržištu rada obilježenom poteškoćama u zadržavanju zaposlenika, sve više poduzeća radi na profesionalnom razvoju svojih timova i izgradnji konkurentne ponude. Međutim, samo 32% poduzeća ima plan karijere za svoje zaposlenike.
To otkrivaju rezultati istraživanja koje je provela tvrtka Infojobs, a koje navodi da provedba internih mjera poput obuke ili planova karijere pomažu u poboljšanju motivacije i produktivnosti timova te zadržava radnu snagu i povećava lojalnost.
Od poduzeća koje tvrde da imaju plan karijere, 27% to čini na personalizirani način za svakog zaposlenika, dok 8% to nudi grupno za određene kategorije ili pozicije. Među poduzećima koja nemaju razvijen plan karijere njih 18% ga razvija kako bi ga provelo u budućnosti.
Poduzeća koja već primjenjuju individualizirane planove karijere smatraju da su ključni elementi za razvoj tih planova stalno praćenje i procjena radnog učinka (55%), osposobljavanje prilagođeno ulozi kojoj zaposlenici teže (55%) i zajednički postavljanje plana sa samim radnikom (52%). Također je uobičajeno da njihovi planovi predstavljaju ostvarive ciljeve (49%) i prilagođavaju se težnjama zaposlenika (42%). Međutim, dodjeljivanje mentora još uvijek treba razviti jer je prisutno u samo 28% slučajeva.
Gotovo polovica poduzeća s više od 50 zaposlenika nudi planove karijere svojim zaposlenicima.
Veličina poduzeća ključni je čimbenik u provedbi planova karijere. Prema podacima InfoJobsa, 46% poduzeća s više od 50 zaposlenika nudi ovu vrstu inicijative. U slučaju poduzeća od 10 do 50 zaposlenika, 28% ima planove karijere, s 24% individualiziranih i 7% grupnih. Među mikropoduzećima, samo 23% nudi ovaj profesionalni poticaj.
Uz planove karijere, kontinuirano usavršavanje je još jedna temeljna os za profesionalni razvoj, kako za same radnike tako i za poduzeće.
Prema podacima koje je dobio InfoJobs, čini se da poduzeća posvećuju više pažnje ovom području nego planovima karijere: 62% konzultiranih poduzeća već nudi planove obuke, od kojih 41% to čini na personalizirani način, u usporedbi s 32% koje ih nude na grupni način. Uz to među onima koje nemaju plan obuke, 14% radi na njegovoj provedbi u budućnosti.
Po veličini tvrtke, 73% srednjih i velikih poduzeća već ima programe obuke kao i 57% malih poduzeća te 55% mikropoduzeća.