Komunikacijske vještine kao temeljni alat za rad
U radu s kolegama, dogovoru s korisnicima ili pak sastanka s Upravom od zaposlenika se očekuje učinkovita komunikacija. Kad zaposlenici uspješno surađuju te pravovremeno dobivaju sve potrebne informacije, poduzeće može uspješno nadvladati sve izazove. Kad je komunikacija narušena, produktivnost i motivacija padaju, a nezadovoljstvo je sa svakim danom sve veće.
Što komunikaciju čini (ne)učinkovitom
Dobre komunikacijske vještine ključne su za ostvarivanje kvalitetnih odnosa i suradnje s drugima.
Ostvarenje poslovnih ciljeva ovisi upravo o tome koliko su zaposlenici uspješni u učinkovitoj komunikaciji. Svakodnevni rad im često pokaže da se u komunikaciji krije niz zamki s kojima ponekad ne znaju upravljati. Bez obzira koliko se trudili, osjećaju se pogrešno shvaćeni, a do nekih ljudi uopće ne uspijevaju doprijeti. Drugima nešto kažu iz najbolje namjere, a oni to dožive kao napad.
Takvi i slični izazovi u poduzećima su značajan izvor stresa. Prvi korak u smanjivanju njihove učestalosti i općenito unapređenju komunikacije je osvještavanje zaposlenika zbog čega uopće dolazi do takvih nesporazuma. Najčešće su u podlozi sljedeći razlozi:
- Ljudi su međusobno različiti pa istu situaciju ili informaciju mogu drugačije doživjeti. Nedostaje razumijevanja za sugovornika ili nisu spremni razumjeti njegovu perspektivu.
- Vlastite pretpostavke se podrazumijevaju kao točne. Bez provjere njihove točnosti to može rezultirati pojavom grešaka ili dovesti do konflikta.
- Situacije se doživljavaju osobno i zbog toga se ljudi osjećaju ugroženo. Tada zadrže svoje mišljenje za sebe ili komuniciraju oštro čime naruše odnos.
Učinkovito komunicirati se može naučiti
Ovakvo ponašanje je uobičajen dio ljudskog funkcioniranja. Nerealno je očekivati da će komunikacija uvijek biti u potpunosti učinkovita i da neće doći do nesporazuma. Ako se kvaliteta komunikacije prepusti slučaju i poduzeće zaposlenicima ne osigura sva potrebna znanja i vještine kako izbjeći komunikacijske zamke i povećati međusobno razumijevanje, takva nepoželjna ponašanja bit će sve češća. To je šteta jer je jednako važno znati da se komunikacijske vještine mogu unaprijediti te da se time olakšava poslovanje, povećava produktivnost i osigurava postizanje ciljeva. Unapređenje komunikacijskih vještina je jedan od ključnih koraka u razvoju organizacije.