Održivi razvoj cilj organizacija

Igor Pureta Igor Pureta

Održivi razvoj dio je procjene učinka kako menadžera tako i svih zaposlenika. Njima je to nešto novo, ali sami rast i profit nisu jedina mjera.

Organizacijska kultura i održivi razvoj

Ceres je neprofitna organizacija koja promiče održivi razvoj. Nedavno su objavili izvještaj iz kojeg doznajemo da sve veći broj poduzeća pokazatelje održivog razvoja uključuje u programe menadžerskih bonusa. Iako smo svi navikli da cilj nekog poduzeća bude rast ili profit čini se da se vremena mijenjaju. Menadžeri u poduzećima trebaju početi razmišljati i o drugim ciljevima. Možda im to nije još baš sasvim jasno, ali istraživanja pokazuju drugu stranu. Prema Ceresovom istraživanju danas čak 24% organizacija svoje menadžerske bonuse veže i uz pokazatelje održivosti. U 2012. to radilo tek 15% organizacija.

Poduzeća sve više cilj organizacije vežu uz pitanja okoliša i društvene odgovornosti. To su teme poput zdravlja i sigurnosti djelatnika, smanjenja štetnih plinova ili čak proizvodnje obnovljive energije. Intel je tako još 2008. objavio svoje ciljeve za 2012. te su održivi razvoj i brigu o okolišu učinili zadaćom svih svojih djelatnika. Do 2012. emisija stakleničkih plinova Intela pala je za 35%, dok je istovremeno porasla ušteda energije. Intel također financira određene projekte zaštite okoliša koje pokreću njihovi djelatnici. Oni nagrađuju i same djelatnike za takve projekte. To su projekti poput sadnje povrtnjaka u dječjem domu u Singapuru ili sustava za pročišćavanje voda u selu u Indiji.

Razvoj od kuhinjskog stola do 400 zaposlenih

Organizacijska kultura za brzi razvoj

Suosnivač ZipRecruitera, Ian Siegel, razvoj svog poduzeća je pokrenuo zbog vlastitog frustrirajućeg iskustva prilikom traženja talentiranih djelatnika. Vjerovao je da mora postojati bolji način da se nađu dobri radnici osim uobičajenog čitanja molbi pristiglih na oglase. Stoga je napustio odlično plaćen posao i 2010. za kuhinjskim stolom pokrenuo vlastiti start-up. Danas je ZipRecruiter web stranica kojoj je cilj pojednostaviti proces kako za tražitelje posla, tako i za poslodavce. Imaju preko 400 zaposlenih u uredima diljem svijeta. Samo tim korisničke podrške broji 45 članova. Stranica poslodavcima omogućava da samo jednim klikom objave svoj oglas na preko 50 vodećih oglasnih ploča i društvenih mreža. Tražitelji posla mailom dobivaju obavijesti o objavama koje odgovaraju njihovim vještinama i lokaciji.

U početku su Siegel i njegov partner radili za kuhinjskim stolom. Kada bi netko nazvao radi podrške, Siegel bi naglas ponavljao što klijent govori dok je njegov partner ubrzano nastojao popraviti prijavljenu grešku. Novim start-upima Siegel savjetuje da pronađu jednu "svoju" stvar. Kada je pronađu da se fokusiraju samo na nju i potrude se proširiti vijest o njoj što većem broju ljudi. Za pokretanje posla i poduzeća je osim te stvari koju spominje Siegel potrebno jako puno upornosti i volje da se izdrže sve traume, spoticanja i nedostaci s kojima se svatko od nas susretne kad izađe iz zagrljaja velikog poduzeća.

Istraživanje i razvoj uz fleksibilnija ulaganja

Organizacijska kultura za fleksibilna ulaganja

Istraživanje i razvoj važni su faktori uspjeha poduzeća, posebno u razdobljima krize! Potrebno dodatno se angažirati da sredstva u tom segmentu budu viša. U sklopu reforme kojoj je cilj poticanje rasta te pogodovanje istraživanju i razvoju, Europska unija od 1. srpnja svojim zemljama članicima dozvoljava fleksibilnije financiranje poduzeća. Poduzeća će ubuduće imati pristup raznim oblicima pomoći, viših iznosa i za širi raspon djelatnosti, a da njihovi projekti ne moraju prethodno proći EU kontrole. Nova pravila bi trebala doprinijeti povećanju sredstava uloženih u istraživanje i razvoj te u inovacije u Europi za 50% do 2020. Trenutno EU ulaže oko 2% BDP-a u istraživanje i razvoj, a time bi dosegla 3% te se tako izjednačila sa SAD-om i Japanom. Manje rigidna nova pravila omogućit će zemljama članicama ulaganja u inovacije, infrastrukturu velikog protoka ili u očuvanje kulturne baštine.

Sve to pod uvjetom da odobrena pomoć ima za jasan cilj stvaranje novih radnih mjesta ili povećanje konkurentnosti. S druge strane svaka financijska pomoć koja prelazi 500.000 eura koju javna tijela odobre poduzećima morat će biti objavljena na internetu. Time će se osigurati provođenje određene kontrole nad odobrenim državnim sredstvima u čitavoj Europskoj uniji. Dakle, novaca ima, samo ga treba znati iskoristiti.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.