
Prema istraživanju ADP-a, ključno za zadržavanje zaposlenika moglo bi biti investiranje u njihov profesionalni razvoj. Izvještaj pokazuje da većina radnika osjeća manjak potrebnih vještina za napredovanje, a jako mali broj njih smatra da njihovi poslodavci ulažu u njihov razvoj.
Studija The People at Work pokazala je alarmantne brojke: samo 24% zaposlenika vjeruje da imaju sve potrebno za napredovanje u karijeri, a još manji postotak – samo 17% – smatra da njihovi poslodavci ulažu u razvoj tih vještina. Mnoge organizacije suočavaju se s izazovom zadržavanja radne snage, a istraživanje sugerira da bi rješenje moglo biti u usavršavanju zaposlenika u prvih nekoliko godina.
Dr. Mary Hayes, direktorica istraživanja u ADP-u, naglašava da je ulaganje u obuku ključ za smanjenje fluktuacije zaposlenika. Zaposlenici koji osjećaju da poslodavac ulaže u njihov profesionalni razvoj znatno su manje skloni napustiti posao. Istraživanje je pokazalo da 75% radnika napusti organizaciju prije nego što dobiju priliku za napredovanje, ako ne dobiju odgovarajuću obuku u prve dvije godine zaposlenja. „Kada zaposlenici ne osjećaju podršku osobnom razvoju, češće traže prilike na drugim mjestima,“ objašnjava dr. Hayes, dodajući da je ulaganje u obuku čak i za iskusne radnike ključ za povećanje njihove lojalnosti.
Iako je izazov zadržati radnike koji često mijenjaju poslove, ulaganje u njihovo usavršavanje može imati velik utjecaj na njihovu predanost. Zaposlenici koji osjećaju da njihov poslodavac ulaže u njihovu budućnost, dvostruko su skloniji ostati u organizaciji, a čak šest puta više je vjerojatno da će preporučiti svoju organizaciju kao izuzetno mjesto za rad.
Pitanje je je li ulaganje u obuku i razvoj radne snage dovoljno za povećanje zadržavanja zaposlenika ili postoji još područja u kojima poslodavci trebaju poduzeti dodatne korake. Jedno je sigurno – radnici koji se osjećaju cijenjeno i podržano lojalniji su svom poslodavcu, a to je ključ za dugoročni poslovni uspjeh.