Znanje se mijenja odozdo

Igor Pureta Igor Pureta

Dr. Roland G. Fryer Jr. sa Sveučilišta Harvard pronalazi rješenja za smanjenje jaza u tome kako se znanje stiče u pojedinim školama u SAD-u.

Kako prenositi znanje trebaju reći nastavnici.

Dr. Roland G. Fryer Jr. sa Sveučilišta Harvard posvetio je život pronalaženju praktičnih rješenja za smanjenje jaza između bogatih i siromašnih četvrti u SAD-u i to baš kako se znanje stiče u pojedinim školama. Prema nekim istraživanjima znanje se prezentira i usvaja na različite načine ovisno o četvrti u kojoj se živi i školi koju se pohađa. Kako bi otkrio koje su to stvari koje uspijevaju povećati uspješnost djece te siromašnoj djeci poboljšavaju dugoročne izglede dr. Fryer je izašao na teren. Razgovarao je s ravnateljima škola, nastavnicima i učenicima te ih promatrao dok rade. Posebnu je pažnju poklonio onima za koje se ustanovilo da primjenjuju neke disruptivne metode. Ti nastavnici su mijenjali vrijeme održavanja nastave, aktivnosti, osobnu poduku te praksu upravljanja uspješnošću.

Otkrio je da najbolje rezultate daju primjeri dobre prakse iz najboljih javnih škola. Te je primjere potom replicirao tijekom velikog eksperimenta u Houstonu i Coloradu. Rezultat kojeg je uspio postići jest izjednačavanje uspješnosti tih škola s uspješnosti ravnoj onoj najboljih javnih škola u zemlji. Eksperiment je pokazao da se obrazovni sustav najbolje mijenja putem inovacija koje kreću s terena, odozdo prema gore, a ne obrnuto. Dr. Fryer smatra kako kroz te decentralizirane napore treba poticati primjere dobre prakse, a zatim ih replicirati u drugim školama. I mi imamo pozitivnih primjera u kojima nastavnici uzimaju budućnost djece u svoje ruke iako bismo voljeli da ih je puno više. No, nisu svi spremni na takve promjene pa za sada nemamo podatke o većem uplivu njegove inicijative.

Znanje se lakše usvaja na biciklima

Znanje usvajamo krećući se

Švedska marka bicikla Vélosophy obvezala se za svaki prodani bicikl jedan donirati djevojčicama školske dobi u Gani. Očito je da se znanje i u Gani mora motivirati. Bicikli su vrlo skup proizvod u Gani i koštaju oko 800 dolara. No, vrlo su modernog dizajna i prilično traženi na tom tržištu. Minimalistički okvir od aluminija, naglašene ručke, pedale i sjedalo u boji, te dva stila: sportski i komfor. Projekt je pripremljen u partnerstvu s UNICEF-om. Većina djevojčica u Gani mora svakodnevno putovati pet do deset kilometara da bi došle do škole.

Putujući pješice izloženije su nasilju i iskorištavanju pa je bilo potrebno pronaći način kako da im se pomogne u sprečavanju takvih situacija. Neke moraju ranije krenuti iz škole da bi stigle kući, a druge uopće ne mogu pohađati školu. Darujući održivo prijevozno sredstvo poput bicikla siguran je način da više mladih ljudi, naročito djevojčica, pohađa školu i tako ostvari svoje pravo na obrazovanje i učenje. A prema organizaciji Plan UK, svaka dodatna godina obrazovanja povećava buduće prihode tih djevojčica za 10 do 20%. Vélosophy će također podržati inicijativu UNICEF-a koja će stvoriti radna mjesta u Gani koristeći lokalne resurse za izgradnju održivih bicikala.

Znanje veterana treba koristiti

Znanje iskusknih je često zanemareno

Crowfunding se čini izuzetno jednostavan, no ako ste probali znate da baš i nije tako. Zato je znanje veterana crowfundinga važno primijeniti. Razvoj crowdfunding platformi mnogima je omogućio ostvarenje snova. Nedostatak sredstava više ne može biti izlika za inerciju. Jamey Stegmaier, veteran jedne od crowdfunding platformi, podijelio je svoje znanje u knjizi A Crowdfunder's Strategy Guide: Build a Better Business by Building Community. Upravo stvaranje zajednice, smatra Stegmaier, je najbitnije za uspjeh. Ako projekt u zadanom vremenu ne prikupi traženi iznos, pokretač stranice mora vratiti sav prikupljeni novac, ali i platiti naknadu za obradu. Stoga je izuzetno bitno pokretanje priče o projektu i stvaranje momentuma već prije samog postavljanja stranice na crowdfunding platformu. Također je dobro uključiti se u druge kampanje.

Pratite što vas privlači, a što vas odbija. Izgled stranice Stegmaier isto smatra presudnim elementom marketinške kampanje. Temeljem napora uloženog u vaše stranice, ljudi će prosuđivati napor koji ste uložili u vaš proizvod. I nemojte podcijeniti troškove uključene u proizvodnju proizvoda! Dobro promislite što je sve potrebno da bi proizvod stigao do tržišta i provjerite stvarne troškove. Mnogo je projekata propalo upravo zbog toga, unatoč tome što su prikupili željeni iznos.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.