Konkurencija se pobjeđuje kreativnošću

Igor Pureta Igor Pureta

Dolazak digitalnih medija prije dvadesetak godina činio se kao žestoka konkurencija tiskanim izdanjima novina, a i danas mnogi tako razmišljaju.

Konkurentnost poduzeća na krilima kreativnosti

Dolazak digitalnih medija prije više od dvadeset godina činio se kao žestoka konkurencija tiskanim izdanjima novina i časopisa. Mnogi od njih su položili oružje i predali se čak i prije nego su razumjeli što se iza brda valja. No bilo je i onih koji su shvatili da digitalizacija sadržaja i drugačije ponašanje klijenata nije ništa drugo do prilika da promijene sebe i svijet oko sebe. Jedan od takvih je i Wall Street Journal kome pretplata na digitalna izdanja čini više od 50% njihovih ukupnih pretplata! Osvrćući se na prihode za treći kvartal predsjednik Uprave News Corp'sa Robert Thomson izjavio je: "Govoreći o Wall Street Journalu, nastavljamo graditi momentum digitalnih izdanja dodajući godišnje preko 300.000 pretplatnika.

Digitalna izdanja sada čine 53% ukupnih pretplata, naspram 44% prošle godine te 38% prije dvije godine. Zapravo smo postigli čak i više pretplata u ovom kvartalu nego u proteklom, što sugerira da se apetit za vrhunskim novostima i razboritim komentarima ne smanjuje." Ukupna pretplata svih formata porasla je za 12% s obzirom na proteklu godinu te tako dosegla 2,2 milijuna dolara. Dok tiskana izdanja i dalje predstavljaju izazov, pretplate na digitalna izdanja porasle su za više od 30%. Iz News Corp'sa poručuju kako je to u skladu s njihovom trenutnom misijom da postaju sve globalniji, digitalniji i kreativniji u nastojanjima da se smanje troškovi.

Jedna ideja je tek početak ostvarenja

Ideja je samo početak velikog poduzeća

Mi se tek premišljamo je li ideja da nas po gradu i svijetu vozaju nepoznati ljudi te je li konkurencija taksijima legalna. Dotle u bijelom svijetu nove ideje niču svaki dan. Između ostalog i zbog toga što postoje zakonske rupe u takvom načinu javnog prijevoza javljaju se pothvati koji ga namjeravaju zamijeniti i tako zadovoljiti i zakon i klijente i poduzetnike. Kreativnost poduzetnika je u ovom slučaju velika, ali moraju paziti da kreativnost mora imati svoju svrhu. Svjedoci smo sve većem broju freelance radnika/poduzetnika diljem svijeta. Bez obzira na geografski položaj, spol ili rasu, mlađe generacije, ali ne isključivo one, sve više žele biti slobodne i neovisne. No, Uber je već u drugoj državi izgubio tvrdeći da su njihovi taksisti freelance djelatnici.

Nakon presude suda u Velikoj Britaniji u listopadu, sad je i švicarska osiguravateljska agencija Suva presudila da taksisti Ubera nisu "slobodnjaci" te će Uber morati svojim taksistima plaćati doprinose. Vjeruje se da će ova presuda dovesti do veće socijalne pravde. Agencija Suva donijela je odluku temeljem činjenica da vozači Ubera ne mogu sudjelovati u odlučivanju o cijenama ili načinima plaćanja, kao i tome da im se prijeti posljedicama ukoliko ne ispune zahtjeve Ubera. U Uberu također tvrde da su oni zapravo aplikacijska platforma koja nudi usluge dijeljenja vozila (car sharing). Definicija "car sharinga" je da vozač poveze nekoga kada i sam putuje na određenu destinaciju, a ne da razvozi ljude. Je li ovo napad na slobodu poduzetništva i nepravedan odnos prema onima koji žele raditi kao freelanceri? Ili je to ipak traženje rupe u zakonu kako bi se ostvarili što veći profiti? Vjerojatno će vrijeme pokazati tko je u pravu.

Konkurencija pod utjecajem mobitela

Online kupnja pomoću mobitela pomaže malom poduzeću

Prodaja je svakodnevna aktivnost. Poduzima ju svaki čovjek, svjesno ili ne, i više puta tijekom dana. Ne samo vezano za stvarnu prodaju roba i usluga već i svojih vlastitih ideja i stavova. Ipak kad govorimo o samoj prodaji velika konkurencija u tehnološkom sektoru uzrokuje promjene navika, a time i na koji način kupci dolaze do potrebnih (ili nepotrebnih) predmeta. Prema istraživanju kojega je agencija za istraživanje medija Nielsen objavila još 2014. javljaju se novi trendovi. TV gledatelji programe sve više gledaju prema vlastitom rasporedu, umjesto onom objavljenom na TV kanalima. Ipak, istraživanje je također otkrilo da televizija i dalje predvodi kao medij, unatoč porastu gledanja programa i videa putem računala ili pametnih telefona. Ipak, prosječni potrošač provede oko 60 sati tjedno gledajući sadržaje na raznim platformama.

Multitasking je uobičajen kod vlasnika pametnih telefona i tableta. Čak 84% je izjavilo da te uređaje koristi kao drugi ekran dok gledaju televiziju. Istraživanje tržišta 2015. u Kanadi otkrilo je da su mobiteli postali ključni kanal prodaje. Poduzeća su tako prisiljena prilagođavati organizacijsku kulturu kako bi njihovih zaposlenici znali odgovoriti na ovakve zahtjeve. Čak 63% ispitanika pregledava stranicu prodavača na mobitelu. Njih 64% provjerava stanje zaliha. 69% mobitelom uspoređuje cijene, a 82% ih na mobitelu pronalazi lokaciju trgovine. Istraživanje iz 2014. je otkrilo možda nebitan, ali zanimljiv detalj. 40% ispitanika u dobi između 18 i 24 godina starosti koristi društvene mreže u kupaonici.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.