Blog post menadžer

Menadžer usmjeren na rezultat razmišlja kratkoročno

Igor Pureta

Rezultat može zavarati pa menadžer često ne vidi ono što se valja iza brda odnosno što se zaista događa s timom ili poduzećem koje vodi.

Menadžer mora biti usmjeren na više od rezultata

Rezultat može zavarati te menadžer uljuljkan u svoj pozitivan trend rezultata često ne vidi ono što se valja iza brda. Odnosno ne vidi što se zaista događa s timom ili poduzećem koje vode. U doba gospodarskih prilika i neprilika vrlo često fokus javnosti uprt je u burzovna izvješća. Ona nam govore koliko je cijena dionica porasla ili bila korigirana. Tim jezikom govore stručnjaci da bi nas umirili, zadržali povjerenje i sakrili činjenicu da se radi o padu vrijednosti dionica. Iako malo tko razumije što, u stvari, te informacije znače prepune su ih novine, vijesti, portali. Čini se kao da su to neke besplatne stvari čija je sposobnost učiniti ljude sretnijima.

No, naša situacija je zaista sitnica u odnosu na to što se dešava u razvijenim ekonomijama zapadnih zemalja. Primjer jednog od najpoznatijih ljudi u poslu ulaganja u druga poduzeća je Warren Buffet, CEO Berkshire Hathaway-a. To je poduzeće koje je upravo zahvaljujući njegovim odlukama i sposobnosti povećalo cijenu dionica za 76% u posljednjih 10 godina. Istovremeno je burzovni indeks S&P 500 u istom razdoblju pao za 11%.

Zašto vam to pričam? U petak, 24. veljače je u poznatim dnevnim novinama, Wall Street Journalu izašao članak o Buffetu. Članak stavlja upitnik na njegove sposobnosti jer je poslovni rezultat u 2011. bio lošiji "od očekivanog", (što god to bilo). U istom tom članku između ostalog g. Buffet kritičarima odgovara i rečenicom (u slobodnom prijevodu): "Ako radimo prave stvari i vodimo naš posao kako treba, rezultat će doći sam."

Rezultat zamagljuje pravo stanje stvari

Hoće li? Kako uopće znamo radimo li prave stvari? Kako znamo vodimo li posao kako treba? Uobičajen način razmišljanja menadžera jest prije svega usmjeren na rezultat. Tako menadžer svakodnevno, a ponekad i češće, usmjerava svoje misli i poglede na tablice s rezultatima. Ponekad to čini kako bi nastala dobra prezentacija. Češće kako bi li saznali jesu li njihove aktivnosti tom razdoblju postigle rezultat. Izgubljeni u moru tablica i grafova koji mjere njihove aktivnosti pokušavaju razaznati ostvaruje li tim ili poduzeće koje vode napredak. I tu leži jedna velika zamka.

Rezultat može zavarati! Menadžer uljuljkan u samopouzdanje pozitivanog trenda rezultata često ne vidi ono što se valja iza brda. Ne vidi što se zaista događa s timom ili poduzećem koje vodi. Usmjerenost na rezultat zamagljuje im način na koji obavljaju posao i zaboravljaju raditi prave stvari. A leadership ili vođenje jest, kao što kaže g. Buffet, upravo to! Menadžerovi interesi trebaju biti da svoje sposobnosti upregnu kako bi svijet u kojem djeluje učinio boljim. Zato nije dovoljno da se postignu rezultati već je potrebno i da radimo stvari kako treba.

Radeći na usavršavanju poslovnih procesa, smanjenju stresa prilikom obavljanja zadataka, povećanju zadovoljstva zaposlenika i klijenata,voditelj utječe na kvalitativnu sposobnost organizacije da opstane i napreduje. Time usmjerava svoju pažnju na još nešto osim rezultata! Upravo ta usmjerenost na kvalitetu rada mu pruža sigurnost da će kroz duže vremensko razdoblje postizati bolje rezultate čak i ako su rezultati već sada dobri.

Uz rezultat pratite i druge pokazatelje

U svojoj organizaciji se zauzmite da uz mjerenje rezultata počnete mjeriti kako vodite posao i radite li prave stvari. Još bolje je ako ta mjerenja možete povezati s nagradama članovima svog tima. Time ćete s vremenom postići da i ljudi oko vas počnu razmišljati o dugoročnosti posla kojeg obavljaju. Razmišljat će kako se njihovo ponašanje odražava na rezultat. Stvarajući široku bazu uključenih u povećanje kvalitete osiguravate i sve veći broj onih koji se brinu i za rezultat i za dobro vođenje posla.

Takav način razmišljanja i odnosa prema poslu naročito je važan u administrativnim dijelovima poduzeća za koje obično smatramo da pridonose rezultatu ali ne toliko da bi to bilo važno i da bi imalo smisla nagrađivati. Uz to uvijek se nekako izvlačimo da je učinak tih ljudi nemoguće izmjeriti i tako vrednovati njihov rad. Kao i obično, to su samo izgovori za nešto što i sami ne razumijemo. Međutim, upravo je rad administrativnih službi direktno zaslužan za pad prodaje ukoliko služba za korisnike bahato razgovara s klijentima ili daje nesuvisle informacije. Također i služba računovodstva može zakasniti s plaćanjima ili izdavanjem računa, a onda kasni isporuka ili već dogovorena, odnosno ostvarena prodaja ne bude naplaćena.

Tu nije kraj (a kad je bio? :-) )! I vi za sebe,naročito ako nemate nadređenog ili vaša organizacija još nije postala svjesna te potrebe, pratite koliko ste bili kvalitetni u situacijama u kojima sami možete najviše djelovati:

  • je li vaša komunikacija s timom ili klijentima bila uspješna ili ne
  • jeste li uspjeli u namjeri da svi dobiju informacije na vrijeme
  • koliko ste vremena utrošili da biste ljudima objasnili neku situaciju
  • jeste li djelovali kako bi riješili problem

kao i mnoge druge prave stvari koje biste trebali raditi kako treba jer ste voditelj i na kraju dana želite da svijet izgleda bolje nego ujutro!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.