Blog post menadžment

Menadžment nije fenomen modernog poslovanja

Igor Pureta
Menadžment je već dugo među nama

Menadžment nije fenomen novog doba. Oduvijek bilo dobrih menadžera. Svako poduzeće se treba pobrinuti da ima dobar menadžment koji će ju voditi!

Menadžment je fenomen koji već duže vrijeme zaokuplja pažnju mnogih teoretičara. To je posebno vidljivo unatrag stotinu godina.  Otada se pojavio velik broj radova o toj temi koja je jednako zanimljiva i istraživačima, voditeljima i menadžerima. Čini se da menadžment ima toliko definicija koliko postoji i teorija o njemu. Ipak, teoretičari naglašavaju dva aspekta koji karakteriziraju menadžment. Prvi se ogleda u popularnom sloganu – "upravljanje radi stvari na pravi način, a vođenje radi pravu stvar". On stavlja fokus na aspekt menadžmenta kod donošenja odluka. Drugi aspekt dolazi od strane onih autora koji vide menadžment kao vrstu utjecaja na društvene odnose. Menadžment znači utjecati, voditi, uključiti sljedbenike i izgraditi opredjeljenje za ostvarenje određene vizije. Kako to još 1986. navode Tichy i Devanna vođenje uključuje vođenje poduzeća u budućnost. I to "stvaranjem pozitivne vizije na ono što poduzeće može postati i pružanje emocionalne podrške pojedincima tijekom procesa tranzicije".Casson bit menadžmenta vidi kao utjecaj na vrstu motivacije koju drugi teoretičari nazivaju predanošću. Pri tome se "predanost" naglašava kao vid pretpostavljanja dobrobiti zajednice osobnoj dobrobiti. Za pojedince koji teže ka realizaciji grupnih ciljeva se može reći da su motivirani empatijom umjesto obvezom. A. Smitha svi volimo isticati kao zagovaratelja slobodnog tržišta. On je bitnom vrlinom smatrao "samo-zapovijedanje". Za njega je to bila sposobnost donošenja refleksivnih i proračunatih procjena nečijih interesa bez prepuštanja "strastima koje potječu od tijela" ili onih "koji potiču iz mašte".

Vođenje ima inspirativnu dimenziju

Vođenje ima inspirativnu dimenziju pa će menadžer nastojati izazvati akciju članova kako bi se održavala njihova razina predanosti. To nije jednostavno, no ako jačamo nadu u sposobnost grupe da riješi situacije s kojima se suočava napravili smo dobar posao. Roberts je 2003. objavio studiju o inspirativnim dimenzijama vođenja i naveo kao primjer W. Churchilla u vrijeme početka rata 1940. Roberts tvrdi da se, za razliku od A. Hitlera, Churchill nije fokusirao nade Britanaca na njegove iznimne sposobnosti. Umjesto toga, on je prije svega želio ojačati njihovu nadu u njihove sposobnosti. Time ih je mobilizirao pa su zajedno riješili krizu na isti način na koji su njihovi preci to učinili u vremenima kada su bili ugroženi invazijama Napoleonove vojske odnosno španjolske Armade. Svakodnevna praksa pokazuje koliku važnost vođenje ima u organizacijama, jer o njemu uvelike ovisi uspješnost organizacija. U njima menadžeri stvaraju okruženje koje je sposobno odgovoriti na zahtjeve tržišta, investitora, svojih radnika, korisnika te šire zajednice. Pojedinci i poduzeća koji nastoje izboriti svoje mjesto na ljestvici uspjeha, nalaze se u istom ili sličnom okruženju. Stoga Weiner i Mahooney smatraju da poslovni uspjeh poduzeća ovisi isključivo o osobi ili osobama koje ih vode. Oni su među prvima zaključili da, zahvaljujući menadžerima, profit poduzeća može varirati do 12,8%!

Učinkovito vođenje pomaže svima

Učinkovit menadžment pomaže svima

Učinkovito vođenje pomaže pojedincima, timovima, organizacijama pa i čitavim državama u dobrim i teškim vremenima. Čini ih uspješnima i omogućava im da ispune misiju zbog koje su nastali. Učinkovito vođenje pomaže roditeljima od svojih potomaka učiniti uspješne pojedince. Vodstvu pojedinih država omogućuje da svojim stanovnicima omoguće bolje uvjete za život, rad i razvoj.Izostanak vođenja ima dramatične učinke. Poduzeća se sporo prilagođavaju svojim klijentima ili konkurentima, što dovodi do stagnacije ili propadanja. Poduzeća su usmjerena na pogrešne aktivnosti i gube mogućnost ispunjavanja zahtjeva koje njihovi članovi. Bez učinkovitog vodstva poduzeće će se vrtjeti u krugu trenutačnih aktivnosti. Neće započeti prilagodbe nužne za ostvarivanje strateških ciljeva i optimiziranje timskog učinka. U nedostatku učinkovitog menadžmenta poduzeća često rastu sporo te gube smjer i konkurentnost. Menadžeri su ti koji pridonose ključnim organizacijskim ishodima! Prije svega svojim poslovnim učinkom odnosno ponašanjem koje je potrebno za poslovni uspjeh.Stoga je važno da svako poduzeće sebi priskrbi menadžment koji će vođenje usmjeriti na zajedničku dobrobit zaposlenih i zajednice. Na svakom je članu menadžmenta, da vođenje svojih timova, odjela pa i čitavih poduzeća provedu inspirativno i motivirajuće. Tako će ljudima s kojima rade znati kud poduzeće smjera i način na koji će tamo doći. To je vođenje koje će potaknuti svakog člana na uključenost i angažiranost i tako pridonese poslovnom uspjehu čitave poduzeća. Jeste li vi menadžer čije vođenje funkcionira na ovaj način?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.