Blog post menadžment

Menadžment je usmjeren prema drugima

Igor Pureta

Menadžment čiji je interes usmjeren na druge ima puno veće šanse za poslovni uspjeh! Jeste li usmjereni prema Vama i ne primjećujete druge?

Menadžment treba biti usmjeren na druge, a ne sebe

Sasvim je jasno da su vodstvo i menadžment procesi koje se tiču svih nas, bavili se mi vođenjem ili sami bili vođeni. Bez obzira vodimo li neki posao, svoje misli, obitelj, borimo se za ono što je ispravno. Organiziramo obiteljsko okupljanje, odlazak na godišnji odmor, vodimo brigu za svoje kućanstvo, svatko od nas ima svoju menadžersku ulogu. Svatko od nas tijekom života neprestano preuzima nove i nove menadžerske uloge. Uz njih ide promicanje i čuvanje onoga što je ispravno, dugotrajno i vrijedno za sve koje vodimo i sve što vodimo. U povijesti  je bilo mnogo takvih menadžera i vođa. Siguran sam da svatko od nas ima nekog od njih u mislima koji nam služi kao motivacija i uzor. Machiavelli, kojeg svi spominjemo u jednom sasvim drugačijem svjetlu inzistirao je na vođenju vrlinama, ako se želi i postiže dobrobit onih koji se vode!

Menadžment kao služba služenja drugima

Menadžment je namijenjen služenju drugima, ali ne samo kontroli i naređivanju. Pravi menadžment razlikujemo od diktatorstva. On ne uskraćuje individualnu slobodu, slobodu izbora, samopouzdanje, odgovornost ili bilo koji oblik komunikacije. On uključuje da se u obzir uzimaju interesi drugih, a u drugi plan stave vlastiti interesi. Takvim načinom vođenja stvaramo čak i kad nas pritišću naše vlastite brige.

Menadžer treba uzimati u obzir ideje i potrebe onih koje vodi. Njegovi sljedbenici dužni su raditi isto. Postupajući tako, oni razvijaju svoj duh i karakter, u svoje ponašanje integriraju samopouzdanje, disciplinu, ljubav i poštovanje prema drugima. Tako se razvija odgovornost pojedinca unutar grupe i poput valova na vodi se širi na druge grupe te društvo u cjelini.

Ovakvo razmišljanje se čini čudnim ako se osvrnemo oko sebe i vidimo što se oko nas događa već neko vrijeme. U previše slučajeva vidimo menadžment koji ne radi kako bi dobio povjerenje onih kojima bi trebali služiti. Uporno i stalno radi se na promicanju vlastitih ideja i želja. U današnje vrijeme je teško reći služe li menažderi nama ili sebi. To zato jer je uobičajeno  naći menadžere kojima su najvažniji ciljevi privilegija, moć i zarada.

Služe li menadžeri nama ili sebi?

Drže se mišljenja i uvjerenja da oni kojima rukovode već imaju znanje i sposobnost brinuti se za sebe. Smatraju da nema potrebe rad usmjeravati kako bi aktivno vodili druge ljude, nema potrebe naučiti ih kako pravilno misliti, ponašati se ili upravljati sobom. No iako to zvuči vrlo privlačno, ustvari je samo pranje ruku onih koji tako govore.

Iskustvo nam govori da ljudi iz raznih razloga često ne čine sve u svom najboljem interesu. U konačnici vrlo su  zahvalni pravom menadžeru koji je spreman učiti ih i voditi kako bi postigli uspjeh. Kada vide da ih pravo znanje i usmjerenje vode prema njihovoj  dobrobiti, ma koliko ta promjena ponekad bila teška za usvajanje.

Menadžer je pojedinac koji gradi i brani! Zna što je najbolje za čitavu grupu, makar to, naizgled, bilo i protivno njegovom osobnom interesu.

Menadžerska uloga je uloga čuvara nečega što je veće od njega samog, načela trajne vrijednosti. To je stanje uma koje je usredotočeno na zadatak koji mu je dodijeljen, ne  koristi koje može izvući iz te pozicije. U svakom trenutku trebao bi toga biti svjestan, jer u suprotnom radi veliku štetu  za sebe, one koje vodi te za čitavo društvo. A kakav ste vi menadžer? Napišite svoj komentar!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.