Blog post coaching

Kontrola bijesa

Tanja Pureta

Ljutnja je potpuno normalna i zdrava ljudska emocija. Ali kod izmakne kontroli, pretvara se u bijes i postaje destruktivna te može prouzročiti brojne probleme.

Imam problem s kontroliranjem stresa i emocija, pogotovo ljutnje i nervoze mislim da me ljudi ne cijene dovoljno, da me podcjenjuju i da nisam dovoljno dobra. Često mi govore da sam preemotivna. U pokušaju da sve to eliminiram, jer mi je takvo ponašanje počelo ometati svakodnevicu, pogubila sam se. Reagiram na prvu loptu, a onda, kada prođe neko vrijeme, shvatim da sam pogriješila, da pretjerujem, ali ne znam zašto sam takva. Previše sve shvaćam osobno, nemam dovoljno samopouzdanja, uvijek sam pod opterećenjem i ne živim opuštenim životom. Željka,35

Emocije koje ste naveli omogućuju razumijevanje uzročnika koji u vašem slučaju dovode do emocionalne (pre)osjetljivosti. Naime, ljutnju prema drugima osjećate kada vidite da se s nepoštovanjem odnose prema vama. Odnosno nečemu Sto vam je važno. To može biti kašnjenje na sastanak, zaboravljanje rođendana ili neke druge usluge koju ste im učinili. U takvim situacijama imate osjećaj da se puno više trudite oko njih nego oni oko vas, što doživljavate nepravednim. Da biste riješili problem, morate shvatiti da ne doživljavaju svi svijet kao vi, odnosno da nisu svima važne iste stvari kao vama. Zato trebate druge upoznati s time što vam je važno. što vas zanima, što volite, čemu težite i slično, jer ćete tada moći prilagoditi svoje ponašanje tome. I obrnuto - ako vi drugima postavljate ista pitanja, upoznat ćete ih puno bolje i tako puno lakše prilagoditi svoje ponašanje njima. To ie uvelike smanjiti nervozu, koju te na veli kao drugu najčešću emociju. jer ona upravo proizlazi iz želje da radite ono što će i drugi prepoznati kao njima vrijedno.

Savjet mjeseca

Ponekad nam je teško drugima dati povratnu informaciju o tome kako je na nas djelovalo neko njihovo ponašanje, jer znamo da ćemo im time izazvali nelagodu, što želimo izbjeći. Zato to radije prešućujemo, premda se kao posljedica toga u nama nagomilava osjećaj samoće i ljutnje. On, kada dosegne kritičnu masu, ima tendenciju nekontrolirano se izliti kroz grubu reakciju na neku nebitnu sitnicu. To druge može samo zbuniti i potaknuti da pomisle kako smo osoba s kojom je teško živjeti ili raditi. Još je gore ako bijes izlijemo na nekoga tko je potpuno nedužan.

Stoga je važno nauditi drugima pravovremeno i na konstruktivan način reći što nam smeta u suradnji s njima, kako bi nas razumjeli i prilagodili svoje ponašanje. Pritom ćemo biti puno uspješniji ako im redovito govorimo i sto nas veseli u odnosu s njima, jer će jedino tako dobiti dojam da ih gledamo kao cjelovite osobe, a ne da smo prema njima usmjereni samo kritički. Tada će i nelagoda zbog povratne informacije biti smanjena na minimum, odnosno puno podnošljivija nego bespomoćno trpljenje nekontroliranih izljeva bijesa, što je uvijek najgora opcija.

Razlike

Da biste riješili problem, morate shvatiti da ne doživljavaju svi svijet kao vi i da nije svima važno ono sto i vama.

Kako drugima re6i Sto nam smeta u njihovu ponašanju:

  • -          Opišite ponašanje koje vam smeta (npr. kada ti posudim auto i ti mi ga vratiš prljavoga...)
  • -          Navedite kako se osjećate (npr. osjećam se ljutito…)
  • -          Objasnite razlog (npr. ... jer sam ti ga posudila čistog...)
  • -          Objasnite što želite (npr. ... i želim da ga opereš prije nego sto mi ga vratiš)

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.