Kreativnost i inovacija su temelji uspjeha

Igor Pureta

Svjedoci smo porasta start-up poduzeća i njihovog uspjeha, ponajprije radi količine inovacija koje kreativnost start-up poslovanja potiče.

Temelji uspjeha startupa su kreativnost i inovacija.

U proteklih par godina svjedoci smo neočekivanog porasta start-up poduzeća i njihovog uspjeha. To se ponajprije dogodilo radi količine inovacija koje kreativnost start-up načina poslovanja potiče. Što god učinili, od inovacija ne možete pobjeći jer su počele biti dio svakodnevnog jezika u velikim i manjim poduzećima. Inovacija je u današnjem svijetu također i nužna za razvoj na svim razinama razvoja poduzeća, a i na osobnoj razini. Više nije dovoljno biti dio mase, potrebna je kreativnosti i inovacija da se iz njih izdvojite. Inovacija je ono što vaš kreativni tim izdvaja od drugih kreativnih timova. Inovacija čini vaše poslovanje prepoznatljivim u nepreglednom moru ideja i informacija koje nas okružuju.

Vi sami za sebe mislite da niste oličenje inovativnosti? Vaš poslodavac ne mari za inovativnost i želi da se funkcionira kako jest? Vrijeme je da postanete inovativni i pridružite se valu promjena koji može i vaš posao učiniti boljim i učinkovitijim. Gotovo svaka ideja koju je stvorila vaša kreativnost može biti prezentirana i izvedena na pravi način te uhvatiti pažnju drugih.

U današnjoj poslovnoj klimi, prostor za natjecanje je postao puno veći. Konkurencija se ne nalazi samo u susjedstvu ili u državi, već na neopisivo širem prostoru – cijelom svijetu. Istovremeno se konkurencija nalazi i svuda oko vas, vaši kolege i suradnici su također velika konkurencija – vama. Taj brzi vlak pokretan je internetom, fantastično brzom komunikacijom i izmjenom ideja. Ako se ne ukrcate nećete se imati po čemu isticati sa svim novim idejama. Taj "brzi vlak" je dostupan, no tržište za vaše ideje možda i neće biti ako se ne pokrenete na vrijeme. Iskoristite resurse koje posjedujete i pripremite se na korištenje potencijala te širenje vaših inovacija od radnog prostora do globalnog tržišta.

Konkurencija je oko nas

Kad vašu kreativnost počnete pretakati u inovacije u vlastitom radu, one će potaknuti stvaranje novih inovacija. Uzbuđenje razmišljanja kako svoju inovaciju možete poboljšati i usavršiti držat će vas danima motiviranim i potaknuti. Svakim novim prijedlogom, poduzeće uči potrebe tržišta, ali i stvara nove zamišljajući načine rada kakve do sada još nemamo. Na taj način podižete ljestvicu ne samo sebi već i cijelom tržištu. Vaša će inovativnost i neprestano pretakanje ideja u nova i nova unapređenja proizvoda zadati puno muke konkurentima. Siguran sam da ste primijetili da poduzeća koja kaskaju u inovacijama postaju sve manje i manje spominjana u medijima. I potrošači postaju očarani inovacijama traže drugačije i za njih odgovarajuće proizvode. I takva poduzeća će nastaviti raditi ukoliko su njihovi proizvodi kvalitetni, a njihovi prodavači stručni i uporni. No, uvijek će imati osjećaj manje vrijednosti jer im nedostaje kreativnost ili sposobnost njenog pretakanja u inovacije.

Prema časopisu Forbes, u 2016. godini u SAD-u se je ili će se tek umiroviti 3,6 milijuna "baby boomersa". To je generacija rođena od sredine 40-ih do sredine 60-ih godina prošlog stoljeća. S njima odumire i određeni način poslovanja i razmišljanja o proizvodima. Tko ih nasljeđuje? Milenijalci, odnosno generacija ljudi koji su se rodili u zadnjih tridesetak godina. Trendovi iz svijeta kod nas dolaze nešto sporije i u smanjenom obimu. Ipak, društvene mreže i nama pripremaju sličan scenarij. Mnogi "baby boomeri" su kod nas već odavno u mirovini. Milenijalci su svuda oko nas. Htjeli, ne htjeli trebate razmišljati i o tome kakav oni posao žele, traže i kakva im je organizacijska kultura bitna. Vrlo visoko na ljestvici njihovih prioriteta je digitalizacija poslovanja. To i nije čudno obzirom da su im ruke neprestano zauzete barem jednim od telefona.

I kreativnost je oko nas

Postavite si pitanje koliko je vaš posao digitaliziran. Imate li preglednu i dostupnu web stranicu, je li kompatibilna s mobilnim uređajima i ažurirana redovito? To je samo početak. Mlađe generacije traže poslove i proizvode koji su prezentirani digitalno i više nego fizički. Privlačenje ove mlade generacije će vam biti lakše ukoliko barem dio vašeg poslovanja imate posložen po njihovim standardima. Oni će iznimno cijeniti vaš trud za prilagodbom novim svjetonazorima, ubrzanom tehnološkom trendu koji ni najtvrđe orahe ne ostavlja ravnodušnima. Korist je dvostruka, jer upravo oni su oni zaposlenici koji vam mogu donijeti inovacije o kojima možda i ne razmišljate.

Osim njih inovativnost vam mogu omogućiti i sami korisnici. Vidjevši vašu usmjerenost ka inovativnosti nakon nekog vremena će i sami htjeti sudjelovati u razvoju vašeg poduzeća i proizvoda. Dopustite vanjskim suradnicima i krajnjim korisnicima da koriste svoju kreativnost i utječu na vašu sljedeću veliku ideju. Pomoći će vam, između ostaloga, da i sami vidite vaše ideje u novom svjetlu. Kombinirajte vaše ideje s tuđima! Samo tako ćete doći do željenih rezultata i kompetencije koja je tražena po vašem ukusu, ali i po ukusu onih na koje se vaše poslovanje odnosi. Bez straha krenite u dogovore i razgovore o idejama koje mogu sasvim ili uvelike promijeniti vaše poslovanje. Nitko od vas ne traži da potpuno odustanete od svojih ideja i zamijenite ih tuđim.

Dapače budite poduzeće koje potiče kreativnost, ima inovativan program i radi na inovacijama. Od inovativnosti i vi i vaš posao možete samo napredovati, a vrlo često je taj napredak iznimno velik. Inovacije privlače pažnju, a vaše inovacije vam donose iskustvo, korisnike i krajnje, taj dugo priželjkivani profit. Zato, bez straha krenite u novo doba i konkurirajte svima, jer svijet čeka upravo na vaše ideje.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.