Kreativnost i inovacija su temelji uspjeha

Igor Pureta Igor Pureta

Svjedoci smo porasta start-up poduzeća i njihovog uspjeha, ponajprije radi količine inovacija koje kreativnost start-up poslovanja potiče.

Temelji uspjeha startupa su kreativnost i inovacija.

Porast start-up poduzeća se ponajprije dogodio radi količine inovacija koje kreativnost start-up načina poslovanja potiče. Što god učinili, od inovacija ne možete pobjeći jer su počele biti dio svakodnevnog jezika u velikim i manjim poduzećima. Inovacija je u današnjem svijetu također i nužna za razvoj na svim razinama razvoja poduzeća, a i na osobnoj razini. Više nije dovoljno biti dio mase, potreban je menadžment koji naglašava kreativnost i inovacije da se iz njih izdvojite. Inovacija je ono što vaš kreativni tim izdvaja od drugih kreativnih timova. Inovacija čini vaše poslovanje prepoznatljivim u nepreglednom moru ideja i informacija koje nas okružuju.

Vi sami za sebe mislite da niste oličenje inovativnosti? Vaš poslodavac ne mari za inovativnost i želi da se funkcionira na uobičajen način? Vrijeme je da postanete inovativni i pridružite se valu promjena koji može i vaš posao učiniti boljim i učinkovitijim. Izađite iz starih okova i doživite svijet novim očima. Dozvolite si da se upoznate s ljepotom inoviranja i kreativnosti te pritom uživajte u poboljšanom poslovanju. Uzbuđenje razmišljanja kako svoju inovaciju možete poboljšati i usavršiti držat će vas danima motiviranim i potaknuti. Gotovo svaka ideja koju je stvorila vaša kreativnost može biti prezentirana i izvedena na pravi način te uhvatiti pažnju drugih.

Konkurencija je svuda oko nas

U današnjoj poslovnoj klimi, prostor za natjecanje je postao puno veći. Konkurencija se ne nalazi samo u susjedstvu ili u državi, već na neopisivo širem prostoru – cijelom svijetu. Istovremeno se konkurencija nalazi i svuda oko vas, i vaši kolege i suradnici su vam konkurencija. Taj brzi vlak pokretan je internetom, fantastično brzom komunikacijom i izmjenom ideja. Ako se ne ukrcate nećete se imati po čemu isticati sa svim novim idejama. Taj "brzi vlak" je dostupan, no tržište za vaše ideje možda i neće biti ako se ne pokrenete na vrijeme. Iskoristite resurse koje posjedujete i pripremite se na korištenje potencijala te širenje vaših inovacija od radnog prostora do globalnog tržišta.

Kad vašu kreativnost počnete pretakati u inovacije u vlastitom radu, one će potaknuti stvaranje novih inovacija. Svakim novim prijedlogom, poduzeće uči potrebe tržišta, ali i stvara nove zamišljajući načine rada kakve do sada još nemamo. Menadžment mora inovirati i zamišljati nove potrebe za korisnike. Na taj način podižete ljestvicu ne samo sebi već i cijelom tržištu. Vaša će inovativnost i neprestano pretakanje ideja u nova i nova unapređenja proizvoda zadati puno muke konkurentima. Siguran sam da ste primijetili da poduzeća koja kaskaju u inovacijama postaju sve manje i manje spominjana u medijima. I potrošači postaju očarani inovacijama, traže drugačije i za njih odgovarajuće proizvode. I takva poduzeća će nastaviti raditi ako su njihovi proizvodi kvalitetni, a njihovi prodavači stručni i uporni. No, takav menadžment uvijek će imati osjećaj manje vrijednosti jer im nedostaje kreativnost ili sposobnost njenog pretakanja u inovacije.

Dolazak novih generacija

Prema časopisu Forbes, u 2016. godini u SAD-u se umirovilo više od 3,6 milijuna "baby boomersa". To je generacija rođena od sredine 40-ih do sredine 60-ih godina prošlog stoljeća. S njima odumire i određeni način poslovanja i razmišljanja o proizvodima. Tko ih nasljeđuje? Milenijalci, odnosno generacija ljudi koji su se rodili u zadnjih tridesetak godina. Trendovi iz svijeta kod nas dolaze nešto sporije i u smanjenom obimu. Ipak, društvene mreže i nama pripremaju sličan scenarij. Mnogi "baby boomeri" su kod nas već odavno u mirovini. Milenijalci su svuda oko nas. Htjeli, ne htjeli trebate razmišljati o tome kakav oni posao žele, traže, kakva im organizacijska kultura i menadžment odgovaraju. Vrlo visoko na ljestvici njihovih prioriteta je digitalizacija poslovanja. To i nije čudno obzirom da su im ruke neprestano zauzete barem jednim od telefona.

Postavite si pitanje koliko je vaš posao digitaliziran. Imate li preglednu i dostupnu web stranicu, je li kompatibilna s mobilnim uređajima i ažurirana redovito? To je samo početak. Aktivirajte se na društvenim mrežama i okupite mlađu publiku. Kreativnim idejama ih privucite i promovirajte svoj proizvod ili uslugu. Mlađe generacije traže poslove i proizvode koji su prezentirani digitalno i više nego fizički. Privlačenje ove mlade generacije će vam biti puno lakše ako barem dio vašeg poslovanja imate posložen po njihovim standardima. Oni će iznimno cijeniti vaš trud za prilagodbom novim svjetonazorima, ubrzanom tehnološkom trendu koji ni najtvrđe orahe ne ostavlja ravnodušnima.

I kreativnost je oko nas

Možda će upravo vaši zaposlenici milenijalci biti ključ inovacija i prilagođavanju novim potrebama tržišta. Nakon svega, ipak oni sami znaju što žele, te kako bi im vaša organizacija to mogla ponuditi. Osim njih inovativnost vam mogu omogućiti i sami korisnici. Vidjevši vašu usmjerenost ka inovativnosti nakon nekog vremena će i sami htjeti sudjelovati u razvoju vašeg poduzeća i proizvoda. Dopustite vanjskim suradnicima i krajnjim korisnicima da koriste svoju kreativnost i utječu na vašu sljedeću veliku ideju. Menadžment koji osluškuje želje i sugestije svojih kupaca je menadžment koji će opstati. Pomoći će vam, između ostaloga, da i sami vidite vaše ideje u novom svjetlu. Kombinirajte vaše ideje s tuđima! Samo tako ćete doći do željenih rezultata i kompetencija koja su tražene po vašem ukusu, ali i po ukusu onih na koje se vaše poslovanje odnosi.

Bez straha krenite u dogovore i razgovore o idejama koje mogu sasvim ili uvelike promijeniti vaše poslovanje. Nitko od vas ne traži da potpuno odustanete od svojih ideja i zamijenite ih tuđim. Dapače, budite poduzeće koje potiče kreativnost, ima inovativan program i radi na inovacijama. Od inovativnosti i vi i vaš posao možete samo napredovati, a vrlo često je taj napredak iznimno velik. Inovacije privlače pažnju, a vaše inovacije vam donose iskustvo, korisnike i krajnje, taj dugo priželjkivani profit. Zato, bez straha krenite u novo doba i konkurirajte svima, jer svijet čeka upravo na vaše ideje. U tome će vam uvelike pomoći i vaši zaposlenici. Iz tog razloga, ključno je da kod njih potičete i njegujete kreativno razmišljanje.

Menadžment mora poticati kreativnost

Prema istraživanjima 84% menadžera smatra kako je inovativnost iznimno važna, no samo njih 6% je zadovoljno s inovativnosti u organizaciji. Ako želite da vaši zaposlenici budu dobri u kreativnom rješavanju problema, prijeko potrebno je da menadžment osigura okolinu koja potiče inovacije. Kreativni zaposlenici mogu pomoći razvoju vašeg poslovanja. Primjerice, smišljanjem boljih rješenja za probleme, širenjem prodajnih prilika i razlikovanjem vaših proizvoda i usluga od konkurencije. Kako biste potaknuli kreativno radno okruženje, prvo morate potaknuti kreativno razmišljanje kod svojih zaposlenika. Mnogi ljudi zaborave kako pustiti svoj um na pašu i smisliti inovativne ideje. Pružite im malu pomoć potičući kreativan način razmišljanja i njegujte posebnost njihova doprinosa.

Postoje brojni načini za njegovanje kreativnog razmišljanja kod vaših zaposlenika. Potrebno je, međutim, testirati brojne strategije, budući da različiti ljudi različito reagiraju kada ih se traži da razmišljaju izvan okvira. Prvenstveno, važno je dati zaposlenicima na znanje da cijenite njihove misli i doprinos. Zvuči jednostavno, ali zaposlenici se često mogu uklopiti u ''krdo'' i samo izvršavati svoje zadatke te se ne isticati previše. Menadžment dakle, treba poduzeti konkretne korake kako bi se zaposlenicima obrazložilo da se individualnost cijeni. Jasno im recite da ih vidite kao jedinstvene, interesantne ljude, a ne samo kao radnu snagu. Zaposlenici će dobro reagirati na vašu gestu i nagraditi vas dobrim idejama.

Neka vaša okolina bude oblikovana za kreativnost

Zaposlenici će se ponekad možda plašiti iznijeti njihove ideje javno. Kako bi menadžment takvih zaposlenika bio optimalan, nužno je poticati i omogućiti anonimnost. Čak i kada se zaposlenika potiče da istupe s kreativnim prijedlogom, on se može ustručavati. Primjerice, strah od osramoćenja, anksioznost ili nešto treće može ih spriječiti u istupanju. Uklonite socijalne barijere i pružite zaposlenicima mogućnost da dijele svoje ideje anonimno. Primjerice, po uredima postavite kutije za prijedloge ili pošaljite online anonimne obrasce. Također, važno je da s vremena na vrijeme i poduzmete akciju. Zaposlenici će vjerojatnije ponuditi prijedloge ako misle da će njihove ideje biti implementirane. Jednom kada ste odlučili da je neka ideja dobra, objavite to zaposlenicima.

Nadalje, kako bi se zaposlenici uopće htjeli uključiti u predlaganje kreativnih rješenja, nužno je da im je stalo. Ako se vaši zaposlenici ne osjećaju povezano s vašom organizacijom, neće imati puno motivacije angažirati se u njezinom razvitku. Osigurajte povezanost zaposlenika sa strateškom misijom i vizijom te ih uključite u nošenje sa specifičnim izazovima. Zaposlenici koji su uključeni u rane stadije procesa i planova, biti će više motivirani da budu uključeni do kraja. Njihovo aktivno sudjelovanje će potaknuti veću angažiranost i stvaranje većeg broja ideja. Nadalje, zaposlenicima je nužno da imaju vaše povjerenje. Budite pažljivi da ne budete previše kritični prema njima kada stvari pođu po krivu, jer će vaši zaposlenici to primijetiti. Nitko ne želi biti u centru negativne pažnje. Stoga, će se vaši zaposlenici suzdržati sljedeći puta kada bude trebalo predložiti kreativno rješenje.

Potičite suradnju i regrutirajte raznoliko

Ono što je također nužno kako bi kreativni sokovi vaših zaposlenika neometano tekli jest suradnja. Iako postoje neke prednosti kompetitivnosti na radnom mjestu, prvenstveno kod postizanja individualnih rezultata, ona može narušiti kreativnost. Zaposlenici će se suzdržati od dijeljenja ideja ako misle da je moguće da će ih netko od njihovih kolega ukrasti. Stoga, dobar menadžment za osiguravanje kreativnosti naglašavati će suradnju. Podijelite zaposlenike u grupe ili parove, a njihove ideje nagrađujte kolektivno. Nadalje, počnite s osiguravanjem kreativnosti u vašoj organizaciji već od samog procesa regrutacije. Raznolikost zaposlenika doprinosi atmosferi kreativnog razmišljanja. Za organizaciju je dobro da ima zaposlenike iz različitih polja, škola i pozadina. Zaposlenici s previše sličnosti u obrazovanju i iskustvu često imaju slične i već viđene ideje. Kako biste povećali raznolikost na radnom mjestu, počnite uočavati razlike na životopisima koje bi mogle biti korisne za vašu organizaciju. Poslodavci prečesto biraju zaposlenike na temelju toga što su slični postojećima.

Naposljetku, možete zaposlenicima namijeniti određeni postotak radnog vremena za bavljenje kreativnim interesima. Primjerice, Google, jedna od najinovativnijih organizacija na svijetu, čini upravo to. Naime, zaposlenici Google-a smiju 20% radnog vremena u danu posvetiti svojim kreativnim interesima. Upravo iz tog projekta su proizašle inovacije poput AdSensea, Gmaila i Google Talka. Poanta je da atmosferu u svojoj organizaciji učinite povoljnom i zabavnom. Isplanirajte povremene timske ručkove, ili odlaske na utakmicu. Razmotrite uvođenje određenih aktivnosti na poslu, poput prostorije za videoigre, mjesta za fitness ili mjesta za popiti kavu. To će omogućiti vašim zaposlenicima da se povežu u neformalnom okruženju i smanje stres.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.