Uspješne organizacije značajno više pitaju svoje zaposlenike za ideje

Ramiro

Inovativnost u poduzećima je važna za njihov uspjeh. U ovom ispitivanju smo saznali koliko su hrvatska poduzeća zaista inovativna. Rezultati su zanimljivi pa ih svakako pročitajte zajedno sa savjetima kako potaknuti inovativnost u vašem poduzeću.

Ispitivanje koje smo proveli online od 24. siječnja do 2. veljače i u kojem je sudjelovalo 236 ispitanika (još jednom im zahvaljujemo na tome :)) je imalo za cilj utvrditi sljedeće:

  1. Smatraju li zaposlenici inovativnost važnom za uspješnost poslovanja organizacije
  2. Je li zaposlenicima važno da u organizacijama u kojima rade mogu iznijeti svoje ideje i smatraju li se inovativnim osobama
  3. U kojoj mjeri ih organizacije u kojima rade pitaju za ideje o unapređenju različitih aspekata poslovanja i ima li pritom razlika s obzirom na uspješnost organizacije, njenu veličinu i razinu rukovođenja

Rezultati:

Tvrdnje s kojima se slaže najveći broj ispitanika (procjenjivane su na skali od 1-5), bez obzira na veličinu organizacije u kojoj rade, njenu uspješnost ili razinu rukovođenja su sljedeće:  

  1. Važno mi je da mogu iznijeti svoje ideje u organizaciji u kojoj radim (M=4,56)
  2. Inovativnost (stalno razmišljanje o tome kako unaprijediti sve segmente poslovanja) smatram važnim čimbenikom uspješnog poslovanja organizacije (M=4,46)
  3. Smatram da je za uspjeh organizacije važna inovativnost svakog djelatnika (M=4,35)
  4. Općenito se doživljavam kao poduzetna osoba puna ideja (M=4,08)    

Slijede tvrdnje s kojima se statistički značajno više slažu zaposlenici koji su na razini Uprave i visokog menadžmenta te oni koji rade u organizacijama koje su u 2016. premašile svoje prodajne ciljeve:  

  1. Uspjeh organizacije u kojoj radim doživljavam kao vlastiti (M=4,32)
  2. Osjećam se dobro ostvarujući vlastite ideje u okviru poslovanja organizacije u kojoj radim (M=4,2)
  3. U organizaciji u kojoj radim dobivamo sve potrebne informacije koje trebamo za uspješno osmišljavanje novih ideja za unapređenje poslovanja  (M=3,1)
  4. Organizaciju u kojoj radim doživljavam inovativnom (stalno pronalazi nove načine za poboljšanje poslovanja) (M=3,1)    

Dodatno, isti trend se pokazuje i u procjeni koliko menadžment pita zaposlenike za ideje u svrhu poboljšanja poslovnih procesa. Prosječna ocjena je 3,3:

  • ali je statistički značajno viša u tržišno uspješnijim organizacijama,
  • dok je statistički značajno najniža u najneuspješnijim organizacijama
  • i to na svim razinama organizacijske piramide.      

To znači da se zaposlenici na nižim razinama organizacijske piramide, kao i oni koji rade u neuspješnijim organizacijama osjećaju značajno manje informirani i uključeni u promišljanje o unapređenju poslovanja, premda im je to jako važno i premda se osjećaju kompetentno za to.

Najveće prepreke inovativnosti u organizacijama

Na otvoreno pitanje što smatraju najvećom preprekom inovativnosti u svojoj organizaciji, ispitanici su odgovorili sljedeće:

  1. loš menadžment (čak 58,14% ispitanika)
  2. lošu organizacijsku klimu koja ne potiče inovativnost (26,36%)
  3. lošu mogućnost financiranja inovativnih projekata od strane organizacije (7,75%)
  4. loše razrađene procese i procedure potrebne za provođenje inovativnih ideja (3,88%)
  5. nepoticajno tržišno okruženje (3,88%)  

Neki karakteristični odgovori su:

  • slaba komunikacija između rukovoditelja i zaposlenika,
  • nekompetentnost menadžera,
  • neuključivanje zaposlenika u proces odlučivanja,
  • rigidna atmosfera i strah od promjena,
  • preveliki fokus na trenutnu operativu.            

Najveći poticatelji inovativnosti u organizacijama

Na otvoreno pitanje što smatraju najvećim poticateljem inovativnosti u svojoj organizaciji, ispitanici su odgovorili sljedeće:

  1. poticajnu organizacijsku klima (33,89% ispitanika)
  2. kvalitetan menadžment (25,62% ispitanika)
  3. samoinicijativu pojedinih zaposlenika (23,14%)
  4. nagrađivanje inovativnih ideja zaposlenika (9,09%)
  5. poticajno tržišno okruženje (8,26%)  

Neki karakteristični odgovori su:

  •  zajednička vizija,
  • podržavajući menadžment koji sluša i služi,
  • tim koji se razgovara i dogovara,
  • pojedinci uporni u pronalaženju načina da realiziraju svoje ideje,
  • zadovoljstvo timskom radom na nečemu novome i dobrome,
  • razgovor na svim razinama,
  • pohvale.                       

Na otvoreno pitanje što bi trebala raditi njihova organizacija da bi bila inovativnija, ispitanici su odgovorili sljedeće:

  1. imati kompetentniji menadžment (46,28% ispitanika)
  2. imati otvorenu i podržavajuću organizacijsku kulturu (21,55% ispitanika)
  3. imati mogućnost financiranja inovativnih projekata (11,21%)
  4. nagrađivati inovativne ideja zaposlenika (9,48%)
  5. poticajno tržišno okruženje (9,48%)  

Neki karakteristični odgovori su:

  •  promicati kulturu koja cijeni inovativnost,
  • imati jasnu ideju kako ostvariti ciljeve,
  • više uključivati zaposlenike u osmišljavanje ideja,
  • sagledavati sebe iz cipela klijenata,
  • više se usmjeravati na bitno,
  • sve zaposlenike upoznati sa svojim ciljevima,
  • imati bolju i otvoreniju komunikaciju temeljenu na međusobnom poštovanju i radu,
  • imati poticajniji menadžment zainteresiran za svoj posao,
  • imati više prisutan istinski leadership.                  

Zaključci:

Zaposlenici smatraju inovativnost iznimno važnom za uspješnost poslovanja organizacije

  1. Zaposlenicima je iznimno važno da u organizacijama u kojima rade mogu iznijeti svoje ideje i u velikoj mjeri se smatraju inovativnim osobama
  2. Organizacije u kojima rade nedovoljno ih pitaju za ideje o unapređenju različitih aspekata poslovanja
        a. najmanje ih pitaju one najneuspješnije
        b. one uspješnije više pitaju za mišljenje zaposlenike na višim hijerarhijskim razinama organizacijske piramide
        c. najuspješnije uključuju sve zaposlenike u proces osmišljavanja novih ideja za unapređenje poslovanja
  3. Stoga zaposlenici na višim hijerarhijskim razinama, kao i oni koji rade u uspješnim organizacijama, statistički značajno više osjećaju ciljeve organizacije kao vlastite te se osjećaju dobro ostvarujući vlastite ideje radeći u njima
  4. Najvažnijim čimbenicima inovativnosti u organizaciji zaposlenici doživljavaju menadžment i organizacijsku kulturu. Ako su loši, i inovativnost, odnosno uspješnost poslovanja su loši, i obrnuto
  5. Suprotno uvriježenom razmišljanju, nagrađivanje ideja je zaposlenicima značajno niže na razini važnosti nego što su kvalitetan menadžment i poticajna organizacijska kultura, pa taj argument menadžeri koriste samo kao ispriku za svoj loš rad s ljudima.

Zato treba zaposlenike na svim razinama što više upoznavati s važnim informacijama o poslovanju te ih pitati za mišljenje i ideje o unapređenju poslovanja, kao i stvarati poticajnu klimu u organizacijama, pa će i tržišni rezultati biti vrhunski!

Vaš Ramiro tim  

P.S. Ovo ispitivanje će biti prezentirano na PAR-ovoj međunarodnoj leadership konferenciji (PILC), tema koje je kreativno vodstvo, koja će se održati u Opatiji od 24. do 25.3.2017., nakon čega ćete dobiti i službeni članak.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.