Blog post poduzeće

Kreativnost potiče budući razvoj

Igor Pureta

Kreativnost obično promatramo u kontekstu nekih umjetničkih pothvata ili rješenja, a u  poduzećima je kreativnost često zanemarena.

Potičite kreativnost kako bi omogućili razvoj poduzeća.

Kreativnost obično promatramo u kontekstu nekih umjetničkih pothvata ili rješenja. U poduzećima je kreativnost često zanemarena. Procesi i kolanje dokumenata puno su važniji od novih ideja. Zaboravlja se da su nove ideje te koje će u nekom budućem razdoblju potaknuti razvoj i uspjeh poduzeća. Ramji Raghavan, nekadašnji bankar s Wall Streeta, osnovao je 1999. Agastya International Foundation (Međunarodnu zakladu Agastya) za društveno poduzetništvo. Glavni cilj Agastye je potaknuti kreativnost i radoznalost među siromašnom djecom u nerazvijenim područjima Indije. Raghavan smatra da je jedan od razvojnih problema Indije upravo taj što je obrazovni sustav duboko ukorijenjen u mehaničkom učenju koje zatire kreativnost i kritičko razmišljanje.

Agastya danas ima 80 pokretnih laboratorija i 35 znanstvenih centara u ruralnim područjima Indije. Posjeduje i znanstveni kamp nazvan Laboratorij kreativnosti. Sudionici programa uspješni su na znanstvenim natjecanjima i nastavljaju karijere kao inovativni predavači i znanstvenici. Agastya ne radi samo s djecom, već i s učiteljima. Pruža im okruženje u kojemu mogu kreirati, igrati se, tražiti i iznalaziti rješenja. Do danas je Agastya imala pozitivan utjecaj na preko pet milijuna djece i 150.000 učitelja. Model je zamišljen tako da se može prenijeti i replicirati bilo gdje na svijetu.

A Oscara dobiva….. kreativnost

Poduzeće dijeli Oscara za kreativnost

Kreativnost se često ističe kao nužna komponenta koja olakšava uspjeh svakog lidera, ali nema je svatko u istoj količini. Ipak, očekuje se da ljudi koji rade u kreativnim industrijama imaju kreativnost u obilju. Ed Catmull, suosnivač Pixar Studiosa, koautor je nove knjige Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces that Stand in the Way of True Inspiration. Kao suosnivač jednog od najpoznatijih studija animiranog filma upućen je u tajne nastajanja, razvoja pa i nezadrživog rasta ovog studija. Knjiga vodi u sam centar stvaranja u Pixaru, na sastanke Braintrusta, te služi kao vodič menadžerima koji teže originalnosti i žele kreativnost postaviti u organizacijsku kulturu.

Braintrust je u Pixaru činila grupa iskusnih redatelja i scenarista koji su kreativcima davali iskreni feedback. Svrha mu je bila pružati povratnu informaciju, ali bez ikakvih ovlasti odlučivanja. Bolje rečeno nije postojala obveza da se feedback usvoji. Ističući tako samo probleme, ali ne i rješenja, nosiocu projekta se prenosi poruka: "Tvoj je zadatak da to riješiš." Moj zadatak je da ti pomognem pružajući ti jasan uvid." Osim ove, knjiga nudi mnoge inspirativne misli poput: "Nije posao menadžera da spriječi rizike. Njegov je posao osigurati sigurno okruženje kako bi drugi mogli preuzimati rizike."

Amazonova kreativnost u pravo vrijeme

Poduzeće Amazon pokazuje kreativnost kad treba

Kreativnost je važna i za pojedinca i za poduzeće. Ako kreativnost dođe do izražaja u pravo vrijeme tim bolje jer je njen utjecaj tim veći. To se odnosi i na odnose s javnošću, a kako to izgleda mogli smo vidjeti prije nekoliko dana. Jeff Bezos, predsjednik Amazon.com-a, je iskoristio gostovanje u jednoj gledanoj televizijskoj emisiji da bi prezentirao program kojeg nitko nije očekivao. Program predstavlja način kojim će Amazonove bespilotne letjelice isporučivati pakete do kućnog praga klijenata u roku od 30 minuta. Prema njegovoj procjeni sustav će biti u upotrebi tek za 4 – 5 godina, a prema drugima radi se tek o dalekoj budućnosti.

Vijest se prenijela i širom svijeta! Najbolje od svega je što je informacija dana u nedjelju navečer pa je Amazon je na ovaj način pripremio teren za Cyber Monday. Cyber ponedjeljak je prvi ponedjeljak nakon američkog Dana zahvalnosti i uveden je u potrošački jezik 2005. kada je promoviran kao dan on-line kupovine.

Ove se godine očekuje da će 131 milijun Amerikanaca sudjelovati u on-line kupovini samo taj dan. Amazon, jedna od najvećih svjetskih on-line trgovina, je sebi osigurao najbolji mogući PR i podsjetnik svima gdje treba kupovati bez obzira tko će vam taj paket i dostaviti.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.