COVID-19 kriza: Pravila ponašanja u uredu

Ramiro

Trenutačna kriza od svih nas zahtijeva pridržavanje pravila koje su propisale zdravstvene organizacije, a odgovornost svakog poduzeća je uključiti ih u svoje svakodnevno poslovanje.

Mnogi će pritom davati smjernice što je potrebno izbjegavati, čime se daje poruka o onom što je zabranjeno, no ljude ostavlja zbunjenim što im je zapravo činiti. Također, u želji da se pravila što ozbiljnije shvate, često se pribjegava vrlo proceduralnoj ili čak oštrijoj komunikaciji (trebate i morate…, inače…). Takva komunikacija možda stvara jasnoću, ali ujedno pridonosi atmosferi straha. S druge strane, kod nekih uopće neće potaknuti željeno ponašanje, jer će to doživjeti kao samo jedno od pravila u nizu.

Smisao pravila ponašanja nije izazvati stres (budući da se zna da on negativno djeluje na imunitet), već očuvati zdravlje sebe i drugih, pa je stoga bitno napisati ih na takav način. Znanost je pokazala da ukoliko su ljudi motivirani strahom (u ovom slučaju strahom od zaraze sebe i drugih), dolazi samo do kratkoročne promjene u ponašanju. Također, ako su pravila usmjerena samo na ono što se ne smije raditi, zaposlenici i dalje nemaju informacije koje ponašanje se od njih očekuje – zbog čega je manja vjerojatnost da će se ponašati na željeni način.  
  

Kako potaknuti promjenu ponašanja bez stvaranja stresa

Prije svega, kao menadžer, nužno je da zaposlenicima budete sinonim za sigurnost i podršku. Upravo zato, pogotovo u situaciji krize, psihološki je važno da sve poruke zaposlenicima prezentirate na pozitivan i konstruktivan način, definirajući ponašanja koja očekujete (umjesto onog što se želi izbjeći), uz puno podrške (a i humor je dobrodošao  ). Takav pristup osigurava najbolje rezultate jer među zaposlenicima širite pozitivnu energiju i jačate njihove emocionalne kapacitete, što im omogućava staložen pristup nastaloj situaciji.   
  

Preuzmite Ramiro pravila ponašanja u uredu

Kako smo nova pravila osmislili u Ramiru, pogledajte u linku.

Pozivamo vas da slična ili ista pravila ponašanja koristite i u svojim organizacijama, u svrhu čuvanja svojeg i tuđeg zdravlja te kreiranja konstruktivne atmosfere, koja je ključ uspjeha u krizi.

Puno pozitivne energije šalje vam

Ramiro tim 

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.