Blog post znanje

Dobro školovana prodaja je preduvjet za poslovni uspjeh

Igor Pureta
Školovana prodaja je preduvjet uspjeha

Za poslovni uspjeh neobično je važna dobro školovana prodaja!

Prodaja ovisi o prodavačima. Svima nam trebaju dobri prodavači, a njih nema ni za lijek. To nije čudno kad znamo da prodaju ne možemo učiti u školi. Zato - iskoristite priliku koja vam se u nekim poduzećima pruža i naučite sve što vam nude!

Nebrojene su knjige i filmovi pa čak i kazališne predstave koje prodavača prikazuju u prilično lošem svjetlu. Najviše zbog načina na koji razmišlja o sebi, proizvodu koji prodaje i klijentima koje oblijeće kako bi taj proizvod prodao. Takva slika o prodavaču nastala je između dva svjetska rata, a nakon 2. svjetskog rata takva slika je i formalizirana kroz različita istraživanja.

Negativno mišljenje o prodavačima i prodaji ide prilično daleko. Rijetki su studiji u svijetu na kojima zaista možete naučiti – prodavati! U najvećem broju ekonomskih škola možete kao zadatak dobiti analizu ili izradu tzv. "studija slučaja", projekata u kojima ćete se, barem u teoriji, susresti s praksom funkcioniranja poduzeća. U teoriji, prodaja se smatra dijelom marketinga. Ono malo škola u kojima se o prodaji i uči prenosi jako malo znanja. Najviše što možete naučiti jest što je prodaja i kakav utjecaj organizirana prodaja ima na poslovni uspjeh poduzeća. No, zaista rijetko gdje možete naučiti tehnike prodaje i kako biti uspješni prodavač.

Globalna, a još više lokalna kriza, odjednom su stavile prodaju u prvi plan. U doba kad nije moguće ostvarivati željenu dobit raznim, stihijskim načinima, dobro dođe i povećana prodaja! Odjednom nam svima trebaju dobri prodavači, a njih nema ni za lijek. To nije čudno kad znamo da prodaju ne učimo u školi već samo na predavanjima dobrih i manje dobrih prodavača. ili biti jedna/jedan od onih sretnika koji su rođeni kao talentirani prodavači.

Prodaja treba prepoznati potrebe kupca

Svi poslovi oko nas su na neki način vezani s prodajom. Prodajom se svatko od nas mora neprestano baviti. Kad smo djeca prodajemo roditeljima naše želje. Kad odrastemo prodajemo svoje kvalitete potencijalnim budućim životnim partnerima, a još kasnije poslodavcima. Kad postanemo roditelji prodajemo svoje želje djeci, a kad se zaposlimo prodajemo svoje unapređenje svojim nadređenima ili ideje, usluge i proizvode našim klijentima.

U današnjem svijetu se tvrdi da je svaki čovjek različit i da svatko od nas ima svoje zaista individualne i posebne potrebe. I sve to iako većina nas kupuje iste mobitele, pije ista pića i nosi iste tenisice. Na istog klijenta navaljuje stotine prodavača, pa i ljude s kojima radimo u istom poduzeću nazivamo klijentima – i to internim. Klijentima prodavači pristupaju koristeći se intuiciju, iskustvo i teorijsko znanje iz priručnika o prodaji koje su pisali isti oni dobri ili manje dobri prodavači, odnosno predavači.

Prodaja je zanimanje kojim se bavimo čitav život, a nemamo ga gdje naučiti. Gotovo svo, ili barem teoretsko, znanje struka kojima se bavimo možemo naučiti u školi. Znanje prodaje, struke kojom se, kako je već naglašeno, svi (ili gotovo svi) bavimo veći dio našeg života, postoji samo kao jednodnevni seminar ili prevedena uspješnica s Amazonove top-liste.

Koristite ponuđeno

Neka poduzeća troše jako velike svote novaca kako bi nepripremljene radnike naučili kako razumjeti klijenta. Uče ih kako mu približiti proizvod ili uslugu. Edukacija koju možete steći tijekom takvog školovanja sigurno se ne može mjeriti s formalnim obrazovanjem koje bi trebalo postojati. Bez obzira na to značajno će vam koristiti u poslovnom dijelu života. S više znanja i sposobnosti ćete moći ostvariti vlastiti profesionalni razvoj te time doprinijeti svom osobnom uspjehu i uspjehu poduzeća. To je ono što prodavača čini još samopouzdanijim i lakše otvara mnoga vrata novih klijenata. Naravno, vi takvom školovanju, koje je često postavljeno kao obavezno od strane poslodavca, možete pristupiti s otporom jer ga niste tražili. Ili široko otvorenih ruku, jer ćete na račun poslodavca dobiti znanje koje vam je potrebno gotovo svake minute vašeg života. Na kraju, to znanje ostaje vama i vas čini profesionalno kompetentnijim zaposlenicima. Zato - iskoristite priliku koja vam se u takvim poduzećima pruža i naučite sve što vam nude!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.