Blog post poduzeće

Unaprijedite razvoj poduzeća u 5 koraka

Igor Pureta

Poslovanje poduzeća izgleda jednostavno, ali ga svakako moramo unapređivati. Unaprijedite poslovanje poduzeća u nekoliko jednostavnih koraka!

Razvoj poduzeća je jednostavan proces.

Narodna poslovica 'Puno babica kilavo dijete' je vjerujem svima poznata. Njena točnost nije razlog isključivanja određenog broja menadžera ili radnika iz procesa stvaranja novih mogućnosti unutar poduzeća. Zamislite situaciju u kojoj je pred vama zadatak koji trebate riješiti. Siguran sam da ih imate često i puno, ali za ovu priliku zamislite jedan specifičan zadatak. Za njegovo rješavanje nedostatni su vaše znanje i informacije koje su vam na raspolaganju. Iako ste već kod prvog susreta sa zadatkom stekli sliku o njegovom opsegu i odmah zaključili da biste morali pozvati još jednu ili više osoba kako biste uopće mogli početi raditi na njemu, vi ste rješavanje započeli sami.

Nakon nekoliko sati rada postalo vam je jasno da ste zapeli na jednom dijelu zadatka. Sad je stvarno vrijeme kad treba pozvati u pomoć. Koga ćete pozvati? Najvjerojatnije nekog tko zna nešto više o tom problemu ili se već bavio sličnim problemima. Razgovarat ćete pola sata ili nešto dulje i nakon toga dogovoriti i međusobno podijeliti određene korake u zadatku kako bi se taj problem riješio.

Takav će se proces ponavljati svaki put kad naiđete na neki problem unutar svog zadatka. Vi ćete uključivati sve više i više suradnika na njegovom rješavanju. Nadat ćete se kako ćete uspjeti spojiti sva dobivena rješenja u jednu smislenu cjelinu – na vrijeme. To se naravno rijetko desi! Svakom od vaših suradnika poznat je samo jedan dio zadatka i samo jedan dio informacija. Vi sami ste usko grlo čitavog procesa. Frustrirani sporošću napretka sazivate sastanak na kojem ćete od svih svojih pomagača zatražiti pridržavanje dogovorenih rokova i zadanih okvira problema jer će se inače jedan relativno jednostavan zadatak pretvoriti u golemo višeglavo čudovište koje će nekontrolirano bujati i ugrožavati poslovanje poduzeća i to sve dok se ne pojavi Herkul i odrubi mu sve glave.

Strahu nema mjesta

Na vaše iznenađenje sastanku se odazivaju svi uključeni. Čak vas mole da pozovete i neke kolegice i kolege iz drugih sektora. Oni do sada, barem koliko je vama poznato, nisu bili uključeni u rješavanje zadatka. Iako je već samo pronalaženje termina predstavljalo problem zbog broja uključenih nije vam baš niti jasno odakle ta predanost za rješenjem pa vam se na trenutke čini kako bi se taj sastanak mogao okrenuti protiv vas i načina na koji ste pristupili rješavanju zadatka.

No, sastanak se od samog početka i na vašu veliku radost odvija potpuno suprotno. Prisutni vrlo brzo i djelomično uz vašu pomoć podijele postojeće informacije. Zatim se organiziraju u male radne grupe te dogovore sljedeći sastanak već isti tjedan. Tako će vam na završnom sastanku prezentirati rješenje zadatka koje ste tražili. Postavlja se pitanje zašto niste tako napravili odmah? Jednostavan odgovor je jer ste mislili da neće biti potrebno ili, najčešće, jer ste mislili da vaša formalna pozicija ima premale ovlasti da bi vam to dozvoljavala te da bi takva široka akcija izazvala sumnjičave poglede kolega ili nadređenih.

Zanimljivo je pritom da su i osobe koje ste pitali za pomoć u rješavanju problema bile iz vašeg sektora ili vaše hijerarhije. Okupljanje ljudi koji su izvan te zone budi određenu dozu straha ili nelagode. Ona dolazi od mogućnosti da neki od njih odbiju sudjelovati. Kao i da im zadatak ne bude dovoljno privlačan odnosno da imaju potpuno drugačije viđenje čitave situacije. Većina menadžera nije školovana za nošenje s takvim izazovima pa se radije odlučuju na sastanke u četiri oka.

Menadžer i voditelj u pet lakih koraka

Kako biste to spriječili dovoljno je malo pripreme za razbijanje treme ali i za motivaciju sudionika.

  • budite sigurni da je zadatak dovoljno važan da možete zahtijevati od svih tih ljudi njihovo vrijeme i doprinos
  • pripremite podatke i materijale kako bi sastanak bio učinkovit
  • pripremite dnevni red koji će vas voditi do uspješnog završetka
  • u pozivu za sastanak napomenite prednosti koje će rješenje zadatka donijeti poduzeću i svim sudionicima (a ne samo vama)
  • oboružajte se strpljenjem i budite spremni na suprotna mišljenja različitih strana koja ćete trebati vodi k zajedničkom rješenju

Uzimajući u obzir koliko je za vas važno da zadatak bude obavljen na vrijeme i kvalitetno siguran sam da ćete ovih 5 koraka zapamtiti i uvježbati kako bi prebrodili svoje strahove i nedoumice te pokazali svoje sposobnosti vođenja. Menadžeri koji znaju oko sebe okupiti razne ljude iz raznih dijelova organizacije posebno su traženi i svaki ovakav trud posebno je vidljiv i nagrađuje se kad za to dođe vrijeme!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.