Blog post menadžment

Godina velikih otkrića za menadžment

Igor Pureta
Mnogi poslodavci će se iznenaditi u ovoj godini

Menadžment poduzeća u 2020. ima velik zadatak da svoja poduzeća postave u skladu s vrijednostima koje zastupaju ili im prijeti manjak radne snage.

Nova 2020. će biti godina velikih otkrića i to jednako zaposlodavce i za radnike! U ovom, prvom, dijelu ću se usmjeriti na poruke zaposlodavce, a u drugom na poruke za radnike.

Kako milenijalci postaju sve brojniji u ukupnoj populaciji, postaju sve brojniji i u poduzećima, kojima će to predstavljati sve veći izazov. Naime,ako im daju da rade nešto važno, ambiciozni milenijalci su spremni djelomično ili potpuno zanemariti osobne želje, potrebe i sklonosti, kako bi to i ostvarili. S druge strane, poduzeća koja nisu u stanju otkriti ili razumjeti što je zaista važno u njihovom postojanju i poslovanju, neće moći sve većem broju svojih zaposlenika objasniti zašto bi trebali uložiti svoj trud iznanje upravo radeći za njih.

Uz to, ako ljudi osjećaju pripadnost poduzeću, stvaraju snažnu pozitivnu energiju, koja je izvrstan katalizator kreativnih iinovativnih aktivnosti. Za takve aktivnosti poduzeća konzultante obično plaćaju suhim zlatom, ako uopće uspiju pronaći one koji im mogu na pravi način pomoći. Takav osjećaj pripadnosti nije lako stvoriti, ali ga je nužno sustavno graditi, kako bi jednog dana zaživio na istinski način. Naime, radnici i klijenti osjećaju kada im ga pokušavate prodati bez da uistinu stojite iza njega (kako bi snizili troškove i povisili zaradu), ma koliko ga lijepo upakirali u celofan, mašne i šarene ukrase.

Uspjeh poslodavca ovisi o angažiranosti radnika

Bez obzira na važnost razvoja osjećaja pripadnosti, mnoga poduzeća još uvijek stavljaju glavni fokus na stvaranje izvrsnih korisničkih iskustava, koji je bio dominantan do prije samo desetak godina. Kupac je uvijek bio u pravu i imao je prioritet. U posljednjih se nekoliko godina dogodila promjena, jer su poduzeća počela shvaćati veliku povezanost između angažiranosti zaposlenika i uspjeha kod kupaca. Kao rezultat tih opažanja, sve više poduzeća je počelo svoje aktivnosti usmjeravati i na svoje radnike, kako bi stvorilo poticajno zaposleničko iskustvo, kao preduvjet stvaranju željenog korisničkog iskustva.

Pritom je važno da poduzeće aktivno radi na stvaranju i održavanju smislenih veza među radnicima, temeljenim na jasnim vrijednostima i kodeksu ponašanja. Vanjske manifestacije zajedništva, poput radnih mjesta u jednom velikom prostoru, velike prostorije za odmor, zajedničkog objeda ili vježbanja, samo su sloj celofana, mašni i šarenih ukrasa koji mogu držati vodu kratko vrijeme. Zato poduzeća širom svijeta sve više ulažu u istinsko zdravlje svoje organizacije, a fokusiranje na radnike izravno utječe i na ostvarenje misije poduzeća, jer na zdrav način povećava profit i zadovoljstvo kupaca.

I upravo to je razlog zbog kojeg će sljedeća godina biti godina velikog razotkrivanja poduzeća koja stoje iza svojih vrijednosti, kojima su važni i radnici i kupci te koja istinski žive, a ne samo pričaju o svojoj viziji i misiji. Ona koja propuste promijeniti svoj pristup i odnos prema radnicima, brzo će primijetiti kako ih oni izbjegavaju, zaobilaze i napuštaju.

Poslodavac treba prikupljati i koristiti povratne informacije radnika

Poslodavci preko radnika dolaze do kupaca

Dani u kojima su poduzeća mogla ponuditi plaću i mirovinu svojim radnicima, a da im to bude dovoljno za ostanak u poduzeću, približila suse svom kraju. Zbog toga je za poduzeće važno da sluša što mu radnici govore i koriste te povratne informacije kako bi proizveli stvarne, dojmljive promjene. Milenijalci žude za kulturom, vrijednostima i značenjem, pa ako ih ne nađu kod vas, potražit će ih kod nekog drugog. Čim primijetite da se neki radnik isključio iz zajedničkih aktivnosti ili rasprave, možete biti sigurni da jepočeo razmišljati o traženju novog poslodavca.

Mnoga poduzeća stoga pribjegavaju korištenju raznih alata kako bi osjetila kako dišu njihovi radnici. U zadnje vrijeme je naročito izraženo, a rekao bih i moderno, korištenje softvera pomoću kojeg radnici obznanjuju kako se osjećaju, što ili tko im se sviđa te što ili tko im smeta. Angažiranost zaposlenika više nije na razini "lijepo ju je imati".Mjerenje i izvještavanje o angažiranosti zaposlenika postaje dio poslovne strategije i nužan pokazatelj zdravlja poduzeća, na isti način kao i izvještaji o financijskim rezultatima. I to nije neka daleka budućnost. U Ujedinjenom Kraljevstvu, s predloženim izmjenama i dopunama, Kodeks korporativnog upravljanja propisuje da poduzeća od 2020. godine moraju izvještavati o angažiranosti zaposlenika! Uz pomoć takvih podataka svi dionici, a posebno menadžment poduzeća, će lakše dolaziti do podataka o očekivanjima radnika,koji će im značajno olakšati upravljanje poduzećem.

Zato vam želim da u novoj 2020. budete jedno od poduzeća koje će i radnici i klijenti otkriti kao najbolju opciju za sebe!

Sretna vam nova 2020.!

Igor

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.