Blog post menadžment

Izvoz kao strategija uvijek pali

Igor Pureta

Lijepo se hvaliti strategijom, no kad strategija razmišlja o tome kako će izgledati izvoz neke zemlje za 5 ili 15 godina onda je to dobra strategija.

Menadžment treba inzistirati na izvoznim projektima

Lijepo se hvaliti strategijom, posebno kad je strategija usmjerena na to kako će izgledati izvoz neke zemlje za 5 ili 15 godina. Da bi izvoz bio nešto važno u priči koju zovemo ekonomija neke države potrebno je posložiti i neke druge parametre. U tako važnom pitanju premalo je samo odlučiti da će nam izvoz biti važan. Nikoga neće iznenaditi da najnovije predviđanje financijske grupacije HSBC o najbrže rastućim izvoznim destinacijama za Irsku za razdoblje 2021. – 2030. na prvo mjesto stavlja Kinu. Neke bi ipak moglo iznenaditi da nakon Kine strategija predviđa Vijetnam, Indiju i Maleziju.

To su zemlje za koje se, nakon Kine, previđa najveći rast izvoza iz Irske. Tijekom navedenog razdoblja HSBC Irskoj predviđa rast izvoza od 6% u ukupnoj vrijednosti trgovine. Za preostala četiri tržišta previđa rast izvoza od oko 11%. Osim brzorastućih azijskih tržišta, strategija snažan rast izvoza predviđa i prema američkom i britanskom tržištu. Ta tržišta će ostati glavna izvozna tržišta za irsko gospodarstvo. Od izvoznih grana, očekuje se da će kemijska industrija, koja obuhvaća i farmaceutiku, i dalje biti vodeća izvozna industrija. No, sektor elektronike također uvelike obećava te se za njega u razdoblju od 2015. – 2030. predviđa rast od 5% godišnje.

Jesu li Kinezi konkurencija?

Menadžment se ne boji konkurencije

Mnoga poduzeća sa Zapada misle da kineska konkurencija nije ozbiljna. Čak niti kada se radi o kineskim multinacionalnim poduzećima. Općenito prevladava mišljenje da snaga kineskih poduzeća leži u masovnoj proizvodnji i velikim volumenima. Tržišni segmenti vrhunskih proizvoda smatraju se rezerviranima za marke sa Zapada. No, posljednjih godina sve je jači trend direktnih ulaganja kineskih poduzeća na Zapadu. Kineska direktna ulaganja porasla su s 5,5 milijardi dolara u 2004. na 87,8 milijardi u 2012., što predstavlja godišnju stopu rasta od preko 41%.

Time je Kina po prvi put ušla među prve tri zemlje po iznosu ulaganja. U 2013. godini kineska ulaganja premašila su već 100 milijardi dolara. Putem takvih akvizicija kineska poduzeća usvajaju inovativne tehnologije i visoko kvalificiranu radnu snagu. Na taj način jačaju svoju stratešku poziciju i na domaćem, ali i na prekooceanskim tržištima. Istovremeno se ubrzano penju u svim tržišnim segmentima.

Brend strategija štedi novac

Menadžment stvara brend strategiju

Poduzeća velika i mala, nova ili već etablirana... posljednjih godina svi bez razlike itekako preispituju svoje marketinške budžete. No, je li baš nužno uložiti više sredstava u marketing da biste polučili bolju prodaju? Najbitnije je da brend strategija bude dobro određena. Drugim riječima, jasno definirati koji su vaši idealni klijenti. Opišite ih u detalje: tko su oni, što žele, vole, čega se boje? A zatim utvrdite koji će stil i ton komuniciranja te koje vaše prednosti i pogodnosti privlačiti upravo vaše idealne klijente.

Jaka svijest o brendu znači jasno i dosljedno komuniciranje prave poruke pravoj publici u pravo vrijeme. Kada točno znate tko su vaši idealni klijenti, što oni žele i što ih pokreće, lako ćete riješiti taktička pitanja oko načina i kanala komuniciranja. I moći ćete ih prilagoditi vašim ciljevima bez prevelikog dodatnog troška. Na taj način uštedjet ćete na marketingu, a istovremeno polučiti daleko bolji rezultat.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.