Blog post menadžer

Jeste li menadžer ili prijatelj?

Igor Pureta
Imenovanje na mjesto menadžera postavlja probleme

Imenovanjem na poziciju menadžera nadamo se da će nam članovi tima pomoći u rješavanju problema, no stvari nisu tako jednostavne kako smo se nadali!

Vjerujem da je svima poznat san o tome što bismo napravili kada bismo imalimogućnost biti 5 minuta na vlasti. Ne bismo pritom ispunjavali želje sebi isvojim bližnjima! Koncentrirali bismo se na rješavanje problema s kojima sesuočavamo u zajednici u kojoj živimo ili organizaciji u kojoj radimo.Mnogima se od nas ta želja i ostvari!

Obično nas već neko vrijeme muči što nitko ne vidi naš rad koji takonesebično dajemo te rezultat koji postižemo. Stoga pomalo počinjemo razmišljatio promijeni radne sredine za neku u kojoj će to biti primijećeno. I upravotada nas voditelj pozove i na pomalo nezgrapan način kaže da je odlučioimenovati nas za voditelja. Velika većina nas to i prihvati kao potvrduvlastite važnosti za poduzeće. Osim toga, vidimo mogućnost da riješimo sve oneprobleme koje primjećujemo u našem neposrednom radnom okruženju.

Za obavljanje zadataka koje nam je odredio voditelj ili koje smo si samizadali trebamo i suradnju članova našeg tima. Obično su to oni s kojima smo dijelili istarazmišljanja o tome koji procesi su loši i kako ih popraviti. Zbog toga smouvjereni da ćemo imati njihovu punu podršku i razumijevanje.

Voditelj postavlja standarde

I, u prvom trenutku, to zaista i izgleda tako. Kolegijalnost ili čakprijateljstvo koja nas je vezalo s tim ljudima olakšava situaciju nakon našegimenovanja. U početku rezultat je ostvaren, no učinak tima se brzo počinjeublažavati, a zatim i nazadovati. Razlog tome je jednostavan! Iako nemaništa lošeg u prijateljevanju s kolegama to nije jedini odnos koji trebamorazviti s članovima našeg tima! Kolegijalnost i prijateljstvo koje jekrasilo naš odnos nije dovoljno da od članova tima tražimo hvatanje u koštac svećim i drugačijim izazovima. Dapače, oni su smetnja u prihvaćanju našeg vodstva i preuzimanja odgovornosti koje ste im namijenili.

Kako bismo izišli iz te, zapravo, vrlo neugodne zone potrebno je postavitijasnu granicu između prijateljstva i posla. Ona je jako dobro opisana u izreci: "Družba jedružba, a služba je služba." Ta granica ili standardi rada, ako vam tako boljezvuči, je nužna kako bi članovi našeg tima znali za što smo odgovorni mi kaovoditelji, a za što su odgovorni oni kao članovi tima. Postavljanje jasneslike o tome što treba raditi voditelj, a što član tima pomoći će nam izvući seiz neugodne situacije u kojoj je članovima našeg tima potpuno uobičajeno da minastavljamo raditi isti posao kao i prije imenovanja. Dapače, njihova očekivanjačesto idu i u smjeru da trebamo tim zadacima posvetiti i više pažnje nego prijejer smo – voditelji!

Standardi pomažu u ostvarenju zadataka

Važno je da se izvučemo iz te situacije i zbog nas samih jer čestonastavljamo raditi poslove koje smo radili. Mislimo da ćemo tako lakše zadržatipa čak i unaprijediti odnose s članovima tima. Takvo razmišljanje je potpunopogrešno i može nas dovesti do samo-iscrpljivanja. Obavljamo stare,operativne, zadatke u povećanom obimu da bismo se svidjeli članovima našeg tima.Uz to ispunjavamo zadatke koje od nas očekuje naš nadređeni. To je, na dužirok, loše za naše zdravlje pa se takvog rješavanja situacije treba kloniti.

Prihvaćanjem nove uloge najprije se želimo prihvatiti rješavanja onihizazova koji su nam već predstavljali problem. No, ispada da oni nisu prvi nalisti naših prioriteta. To, djelomično, uviđamo sami, a djelomično kroz zadatkekoje nam daje nadređeni. Prvi na listi prioriteta su dostizanje željenekvalitete i rezultata rada unutar našeg tima! Standardi rada će nam pomoćii u njihovom postizanju posebno ako ćemo ih vrlo jasno i precizno definirati. Osimdefiniranja trebamo biti fokusirani na njihovo dostizanje i održavanje.Pritom je važno da krenemo s malim brojem standarda kako bi ih članovi tima dobrorazumjeli i zapamtili. Istovremeno, taj malen broj standarda nama omogućavausredotočenost na njihovo poštivanje i ispunjavanje.

Standarde komunicirajte. I to što prije!

Komunicirajte standarde kako bi znali da ste menadžer

Idealno bi bilo da standarde rada u timu komunicirate prilikom stupanja nanovu dužnost. No, to je rijedak slučaj jer nismo svjesni da tim nema postavljenestandarde. Ako ih ima, možda nismo upoznati s njima ili se razlikuju od onihkoje bismo mi željeli postaviti. Stoga je važno da u jednom trenutku održimosastanak tima na kojem ćemo naše standarde i obznaniti, obrazložiti i obraniti.Da, dobro ste pročitali. Nemojmo misliti da će članovi tima mirno prihvatitipromjene koje im govorimo, a tiču se kvalitete i opsega njihovog rada. Vrlobrzo ćemo postati svjesni da kolegijalnost i prijateljstvo funkcioniraju samojednosmjerno – dok to njima odgovara.

Važno je da vrlo brzo preuzmemo stvari u svoje ruke. Oprostimo se s uvjerenjem da će nas članovi tima podržati u našim nastojanjima da ostvarimo cilj ako je to u suprotnosti s njihovim očekivanjima i dosadašnjim odnosom prema radu. Naš je zadatak da preuzmemo odgovornost za sebe, svoj tim i svoje zadatke. Zato ne brkajmo tople i pozitivne odnose s članovima tima s prijateljstvom jer će nam se to vrlo brzo obiti o glavu!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.