Kreativnost i dječji ciljevi nam trebaju biti uzor

Igor Pureta Igor Pureta

Dječja kreativnost, jednostavnost i iskrenost obično u nama izazivaju sreću, vrate nam osmjehe na lica i potaknu želju da budemo opet mladi.

Dječja nesputana kreativnost treba biti cilj

Dječja kreativnost, jednostavnost i iskrenost obično u nama izazivaju sreću, vrate nam osmjehe na lica i potaknu želju da budemo opet mladi. Malo tko od nas razmišlja o tome da nije potrebno vratiti se u mladost kako bi se to postiglo. Knjiga Paula Lindleyja Little Wins: The Huge Power of Thinking Like a Toddler propituje naše poimanje svijeta i života. Ovaj osnivač Ella's Kitchen, uspješnog poduzeća za dječju hranu, svoje je tvrdnje potkrijepio mnogim istraživanjima i na njima baziranim rješenjima. Izaziva nas da promislimo zašto dajemo prednost vrlinama "odraslih" poput samokontrole, discipline i popustljivosti, bez razmišljanja o onome što ostavljamo iza sebe.

Lindley hvali malu djecu – njihovu znatiželju, kreativnost i društvenost te način na koji dolaze do rješenja za probleme. I ukazuje kako njihov jednostavan, kreativan i nevin pristup sadrži iznenađujuće lekcije koje se mogu primijeniti na razne odnose. Odrastajući često postajemo žrtve rutine i ostavljamo iza sebe nevjerojatan skup talenata koji bi mogli obogatiti i poboljšati naš način vođenja posla. Stvari poput vremena za igru, prostodušne odlučnosti, nesputane kreativnosti i iskrene znatiželje o svijetu pripisujemo djetinjstvu. A sve one mogu imati svoje mjesto i u našem odraslom životu. No, Lindley ne traži od nas da ponovo postanemo mala djeca. Ključ je upravo u naslovu: u malim pobjedama. Jednostavno nudi svjež pristup koji nam može pomoći da budemo kreativniji razmičući nevidljive granice koje smo si nametnuli.

Kreativnost koja mijenja svijet

Kreativnost mijenja svijet oko nas

Ako i jedno poduzeće koje svakako razmišlja široko i izvan uobičajenih rješenja obilno koristeći kreativnost svojih radnika je Studio 15. To je trgovina ženske odjeće iz New Yorka koja svojim postupcima pokazuje da društveno odgovorno poslovanje može imati različite vidove i oblike te na taj način pomoći da svijet oko njih, a samim tim i oko nas bude još bolji. Osim što paze da im nabavni lanac bude etičan, odlučili su i 5% svih svojih prihoda davati malim proizvođačima i dizajnerima u obliku mikrozajmova. Putem neprofitne udruge Kleos osiguravaju male zajmove poslovnim ženama u usponu. Fokusiraju se na financiranje žena stoga što dvije trećine svjetskog stanovništa koje živi u siromaštvu čine upravo žene. Osnivačica Jia Wertz ideju je dobila nakon što je kao volonterka pomagala ženama u Ugandi da pokrenu održiva poduzeća.

Iako financiranje tih zajmova predstavlja trošak za poduzeće, Wertz kaže da im njihova vjerna baza klijenata to višestruko nadoknađuje. Svoje su vjerne klijente stekli upravo stavljajući etiku u prvi plan svoga poslovnog modela. "Ljudi se jednostavno osjećaju dobro kada kupuju kod nas jer znaju da time pomažu i osnažuju druge žene", kaže Wertz. A budući da je povrat mikro zajmova oko 99%, sigurni su da njihova ulaganja stvarno čine razliku.

Vodni resursi se čiste uz pomoć multinacionalki

Prirodni resursi općenito su sve manji, a njihovo uništavanje tek sad počinje brinuti one koji ih najviše troše ili uništavaju jer ima stvaraju probleme u vječnoj gladi za rastom. Gospodarski lideri počeli su shvaćati velike rizike uslijed smanjivanja vodnih resursa i kvalitete vode. Vlade postrožuju pravila, a investitori i potrošači pozivaju globalna prehrambena poduzeća da smanje rizike u prehrambenom lancu. Kako bi nadahnuli, ali i educirali za daljnje promjene, Ceres i WWF pokrenuli su AgWater Challenge.

Svrha izazova je potaknuti poduzeća da shvate te počnu rješavati probleme vezane uz korištenje vode u poljoprivredi, kao i da dalje razmjenjuju prikupljeno znanje. Sudionici su predali detaljne planove korištenja i upravljanja vodom temeljem čega su WWF i Ceres odabrali poduzeća koja su ispunjavala specifične kriterije za AgWater Stewards. Sedam multinacionalnih poduzeća uključilo se za sada u inicijativu: Diageo, General Mills, Hain Celestial, Hormel Foods, Kellogg, PepsiCo i WhiteWave Foods. Poljoprivreda je vodeći uzrok zagađenja vode diljem svijeta. Prehrambeni sektor koristi 70% globalne opskrbe vodom, prvenstveno za usjeve. Stoga može igrati kritičnu ulogu u zaštiti ograničenih izvora svježe vode kroz suradnju s poljoprivrednicima i iznalaženje načina pametnijeg korištenja vode. Za godinu dana bit će objavljen izvještaj o njihovom napretku, a nama je za nadati se da ćemo se svi učinkovitije početi odnositi prema resursima koje naš planet ima sve manje i manje upravo zbog našeg ponašanja.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.