Otpor od promjena u organizaciji treba nadjačati

Igor Pureta

 Prije samog početka uvođenja promjena želja nam je imati što više osoba koje ih prihvaćaju kako bismo imali saveznike u njihovom provođenju!

Menadžer treba nadjačati strah od promjena

Tko je za nešto novo?

I prije samog početka uvođenja promjena želja nam je imati što više osoba koje ih prihvaćaju. Ukoliko želimo da se promjene prihvate zdušno i od što većeg broja osoba onda moramo znati zašto planiramo i uvodimo tako nešto! Timovi i čitava poduzeća, u nastojanju da ostvare svoje ciljeve, neprestano uvode promjene. Ponekad su promjene usmjerene na procese koji se odvijaju unutar organizacije. Ponekad više zadiru u ljudske resurse neovisno radi li se o broju ljudi koji su potrebni za izvršavanje zadatka ili njihovog rasporeda. Razinu promjena teško razlučiti. Čini se da su zahvaćene obje razine. To se najčešće događa kad i onaj koji provodi promjene nema jasnu sliku kako promjene treba provesti. Ne želi u potpunosti, iz samo njemu poznatih razloga, promijeniti sadašnje stanje.

Iako sam upotrijebio riječ "promjena" nekoliko puta samo u gornjem dijelu teksta, iz iskustva mi se čini, da ta riječ ima vrlo malen utjecaj. Sav svijet oko nas se mijenja takvom brzinom i takvim razmjerima da promjenu gotovo niti ne zapažamo ili osjećamo. Uz to smo u potrošačkoj dimenziji našeg svijeta navikli na privid da se sve oko nas prilagođava nama!

Suprotstavljanje kao očekivan odgovor na promjenu

Kako u takvim uvjetima uopće provesti promjenu koja bi trebala održati poduzeće konkurentnim? Svaki voditelj koji želi provesti promjenu, Bilo u privatnom bilo u poslovnom životu, susreo sam se s dva osnovna odgovora na takvu aktivnost. S jedne strane tu je spremnost koja nam govori jesu li ili nisu ljudi koji će biti obuhvaćeni promjenom pripremljeni za promjene koje dolaze. S druge strane tu je suprotstavljanje. Suprotstavljanje kao pretpostavka da će mnogi ljudi ignorirati napore za provođenje promjene. Oni će im se otvoreno suprotstavljati.

Prilikom uvođenja promjena želja nam je imati što više odobrenja. Osoba koje pokazuju spremnost i što manje članova tima koji se suprotstavljaju promjenama. Onih koji će se suprotstaviti promjenama je više ako ne razumiju zašto se promjene dešavaju i ne odobravaju razloge zbog koji se dešavaju. Dakle, za prihvaćanje promjena važno je da su obje osnove za spremnost prisutne. Važno da ljudi znaju zašto se promjene dešavaju i da odobravaju te razloge.

Promjena, razlog je važan!

Ljudska priroda zahtjeva poznavanje razloga zbog kojih se uvode promjene. Ti razlozi trebaju im biti prihvatljivi. Dokle god niste uvjerljivo odgovorili na pitanje "Zašto?" nemojte niti pokušavati odgovoriti na pitanja "Što?" i "Kako?". Pitanje "Zašto?" često puta nam ide na živce. Niti sami ne znamo odgovor na njega. Prisjetite se samo koliko ga puta ponovi vaše dijete kad nije zadovoljno s odgovorom! Činjenica je da, ukoliko želimo da se promjene koje pripremamo prihvate zdušno i od što većeg broja osoba. Tada i mi sami moramo znati zašto planiramo i uvodimo tako nešto!

Kad promjene dolaze s više instance u poduzeću, budite sigurni da znate odgovor na to pitanje. Budite sasvim zadovoljni s argumentima kojima vas uvjeravaju u te promjene. Samo ako ste duboko uvjereni u razloge uvođenja promjena, moći ćete među članovima svog tima probuditi zanos. On je nužan da bi se promjene uvele i da bi pokazale korist i pokazao vas u svjetlu – pravog voditelja!

Sretna vam i zanosna nova godina!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.