Blog post menadžer

Upravljanje promjenom

Igor Pureta
Menadžer treba poticati i upravljati promjenom.

Upravljanje promjenom je segment rada kojim menadžer razvija sebe i članove svog tima kako bi zajedno transformirali poduzeće.

Upravljanje promjenom osigurat će da ona bude prenesena kao da je vi osobno ispričate svakome od zaposlenika i korisnika!

Nedavno sam pisao o tome koliko je vizija važna. Ona je generator naše životne energije i uspjeha, njome motiviramo i nadahnjujemo i sebe i druge. Ukoliko se radi o timu ili poduzeću kojeg vodimo, onda se pod pojmom "drugi" podrazumijevaju naši radnici. Upravo su oni najbolji ambasadori vizije našeg poduzeća. Naravno, biti ambasadorom, prenositeljem vizije, je velika zadaća. Samo ukoliko uspijemo u namjeri da viziju poduzeća prenose radnici, vjerojatnost je da će poduzeće uspjeti njenom u ostvarenju.

I tu dolazimo do najvećeg problema svih snova i vizija koje neki poduzetnik ili lider ima. To je upravljanje promjenom s kojom se susreće gotovo svaki dan. Kako nadahnuti radnike da sanjaju isti san, odnosno kako da oni sami žive za tu viziju. Da bi upravljanje promjenom uspjelo lider se suočava sa sljedeća tri izazova:

Uključenost

Jeste li osigurali uključenost vaših direktora i voditelja u upravljanje promjenom svog poduzeća ili odjela? Bez njihove uključenosti u življenju vizije i prenošenju na radnike i kupce imati problem u provođenju svih projekata. Projekti koji nisu uključeni u širu sliku vizije poduzeća na početku izgledaju besmisleni, jer nitko ne zna zašto se provode. Takvi projekti žive kratkotrajno, a vi ćete se naprezati do krajnjih granica kako biste barem zainteresirali, kad već ne možete oduševiti, ljude koji bi projekt trebali provesti.

 Povezanost

Jesu li vaši direktori i voditelji međusobno povezani? Ili se ponašaju izolirano i važno im je samo ono što se događa u njihovom dvorištu? Ostale direktore vide samo od sastanka do sastanka ako, naravno, dođu na sastanak? Ukoliko unutar poduzeća postoji razjedinjenost u bilo kojem dijelu ili razini, jedno je sasvim sigurno. Zajednička vizija i san će se vrlo brzo početi pretvarati u tisuće malih snova. Oni će se jednako tako brzo potpuno razlikovati od stvarne vizije koju vi kao lider imate. Na taj način će najprije vaši zaposlenici, a zatim i vaši klijenti, početi sami interpretirati i prezentirati viziju vašeg poduzeća, koji nema nikakve veze s vašom vizijom.

 Poruka

Jeste li zajedno s marketinškim odjelom i konzultantima za upravljanje promjenom osmislili pravi način kako će vizija dospjeti do svakog zaposlenika i do svakog klijenta? Ovo je također vrlo važan dio u razumijevanju vizije, jer do njih trebaju doprijeti pisani materijali i drugi oblici interne komunikacije koji će, na njima prilagođen način, prenositi vašu viziju.

Upravljanje promjenom u kritičnim dijelovima procesa širenja vaše vizije osigurat će da ona bude prenesena ispravno. Upravo onako kako bi izgledala da je vi ispričate svakome od zaposlenika i korisnika osobno! Kada u tome uspijete, vaši će zaposlenici razmišljati sustavnije i smislenije o kvaliteti svoga rada, kao i proizvodima koje nude klijentima. Tada vaši proizvodi neće biti samo obični proizvodi, već dijelovi jedne šire priče. koja će omogućiti klijentima da uz pomoć nje ostvare neke svoje vizije i priče!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.