Krizni menadžment

U poslu se menadžer suočava s izazovom uspješnog prolaska kroz poslovne krize. Pomažemo vam učinkovito upravljati poslovanjem i ljudskim kapitalom za vrijeme i nakon kriznih okolnosti.

Zatražite ponudu

Upravljanje kriznim izazovima

Na temelju objektivne procjene utjecaja krize odabiremo prave ljude za krizni tim i kreiramo pravodoban i prilagođen krizni menadžment. Time se čuva stabilnost poslovanja tijekom i nakon krize te omogućuje kreiranje sveobuhvatne strategije kriznog menadžmenta. Korištenjem psihologijskih tehnika na stručan način suočavamo zaposlenike s krizom i njenim posljedicama.

To uključuje definiranje interne komunikacije koja ohrabruje suočavanje s krizom te razvoj menadžera za vođenje tima u kriznim okolnostima. Svi zaposlenici će usvojiti vještine upravljanja stresom i nošenja s krizom čime se proaktivno i uspješno prilagođavaju novonastaloj situaciji. Stvaramo višu razinu organizacijskog imuniteta koja čuva poduzeće i u vrlo stresnim okolnostima.

Sustavna podrška

Pomoći ćemo vam zadržati osjećaj povjerenja u poduzeće jer ćemo:

  • Stvoriti osjećaj sigurnosti jasnom i podržavajućom internom komunikacijom
  • Timskim i individualnim coachingom menadžmentu prenijeti potrebne vještine za rukovođenje tijekom krize
  • Razviti vještine upravljanja emocijama kod zaposlenika što će im olakšati nošenje s izazovima poslovnog i obiteljskog života
  • Svima pružiti individualnu psihološku podršku

Zašto Ramiro

20+
Projekata

U posljednje dvije godine Ramiro savjetnici su proveli više od 20 projekata kriznog menadžmenta u poduzećima različitih veličina, oblika vlasništva i industrijskih grana. Poduzećima smo bili partneri u zadržavanju visoke razine angažiranosti, pozitivnih emocija te optimizma čak i u vrlo izazovnim situacijama. 

Svi klijenti
Apsolon
OTP Banka
HAKOM
Dialog
PK Rijeka
WEB Marketing

Ramiro je razbio sve naše skepse i upitnike u „neopipljivoj“ sferi međuljudskih odnosa. Treninzi su donijeli konkretne i kvalitetne vještine na temelju kojih smo iz temelja promijenili način razmišljanja zaposlenika o poslu, klijentu i poduzeću.

Ivo Špigel, član Uprave – Perpetuum mobile

Krizni menadžment je temelj stabilne poslovne budućnosti

Okolnosti koje poduzeće mogu dovesti u stanje krize su različiti. Ponekad su to unutarnji faktori poput promjene vlasništva ili menadžmenta. Nekad su to nepovoljne tržišne okolnosti, rast konkurencije odnosno elementarne nepogode ili kriminalne radnje poput provala i krađa.

Krizama valja upravljati jer izazivaju neugodne emocije poput straha, tuge i ljutnje te konflikte u timu. One nepovoljno utječu na zdravlje i dobrobit zaposlenika, a time i njihovu radnu sposobnost. Smanjena radna sposobnost negativno utječe na poslovne rezultate, a to produbljuje stres i konflikte, a time povratno i radnu sposobnost. Upravljanje ljudskim potencijalima za uspješno nošenje s kriznom, temelj je kvalitetnog kriznog menadžmenta jer omogućuje prevenciju ove negativne krizne spirale.

Kvalitetna interna komunikacija je važna karika uspješnog kriznog menadžmenta. Osigurava osjećaj psihološke sigurnosti zaposlenika, što je temeljna potreba svake osobe. Zajednički kreiramo komunikaciju kojom će zaposlenici osjetiti snažno vodstvo i dobiti jasnoću o aktivnostima koje poduzeće poduzima s ciljem očuvanja poslovanja i osiguranja njihove zaštite.  

U ovom vodiču pružit ćemo smjernice za kriznog menadžmenta, uključujući planiranje aktivnosti prije krize, upravljanje krizom i aktivnosti nakon što je kriza prošla. Ispitat ćemo razne vrste kriznog menadžmenta, kako izraditi krizni plan, kako upravljati poslovanjem tijekom krize i kako ojačati poslovanje na temelju lekcija naučenih iz krize.

Važnost kriznog menadžmenta

Širom svijeta poduzeća su u različitim fazama odgovora na pitanja i probleme koji su pred njih postavljeni. Čak se i poduzeća koja dugi niz godina stvaraju planove za kontinuitet poslovanja i planove za oporavak od katastrofe bore s novim, neočekivanim i jedinstvenim izazovima u svjetskoj ekonomiji.

Bez plana i jasnog menadžmentskog vodstva poduzeće ne može nastaviti poslovati u vrijeme krize. Krizni menadžment uključuje poduzimanje koraka potrebnih za održavanje poslovanja, zaštitu radnika te oporavak i nastavak normalnog poslovanja. Iako će neka poduzeća propasti cilj mu je umanjiti dugoročne učinke na poduzeće i radnike dok kriza ne prođe.

Upravljanje incidentima ili upravljanje krizom

Iako različita ta se dva pojma često primjenjuju u istom ili sličnom kontekstu. Upravljanje incidentima odnosi se na aktivnosti koje se moraju provesti prilikom pojave kriznog događaja kako bi se procijenio problem i odredili početni koraci.

Upravljanja krizom započinje ako menadžmentu i osobama zaduženima za upravljanje krizom postane jasno da će se događaj vjerojatno nastaviti dulje vrijeme. Iako upravljanje incidentima može trajati samo nekoliko sati do možda jednog dana, upravljanje krizom može se proširiti na dane, tjedne, mjesece pa i duže.

Krizni plan pruža širok raspon smjernica koje se odnose na osoblje, resurse, objekte, upravljanje poslovnim operacijama, zdravlje i sigurnost radnika, koordinaciju resursa i - možda najvažnije - komunikaciju. Plan za krizno komuniciranje od ključne je važnosti kako bi menadžment, radnici, vladine agencije i javnost bili svjesni kako poduzeće reagira na hitne slučajeve.

Vrste kriznog menadžmenta

Krizni menadžment možemo provoditi na dva načina: reaktivno i proaktivno. Reaktivnim kriznim menadžmentom započinjemo nakon što se dogodi događaj i nakon što postane očito da se događaj neće brzo ublažiti i mogao bi se nastaviti danima, tjednima ili mjesecima.

Nasuprot tome, proaktivni krizni menadžment pokušava predvidjeti resurse koji će poduzeću vjerojatno trebati ako se u budućnosti nešto dogodi te okuplja resurse na sigurnim i dostupnim mjestima. Njime se ponekad koristimo i nakon krize kako bi se proučilo ponašanje i odgovori koji su primijenjeni te donijeli zaključci kako bolje reagirati u budućim situacijama.

Savjeti za izradu kriznog plana

Imajte na umu da se krizni plan bavi tekućim aktivnostima kako bi poslovanje ostalo funkcionalno, radnici produktivni i sigurni te se omogućio povratak u normalno poslovanje kada se za to stvore uvjeti. Nakon što su omogućili provođenje glavnih poslovnih aktivnosti i sigurnost radnika, menadžment i tim za upravljanje kriznim situacijama mogu započeti pripremu za nastavak poslovanja. Oni, također, trebaju biti spremni odgovarati na neplanirane događaje koji bi se mogli dogoditi tijekom krize.

Kao i svaki plan zasnovan na hitnim situacijama i krizni plan se treba temeljiti na formalnoj strukturi. Na nastavku ćemo iznijet ćemo nekoliko ključnih elemenata kriznog plana koje možete koristiti kao vodič za izradu vlastitog kriznog plana.

Uvod, politika i organizacija

Navedite svrhu, opseg, ciljeve i zadatke plana. Utvrdite sve propise ili pravilnike koji utječu na plan. Navedite tko će imati tiskane kopije plana, a tko mu pristupati elektroničkim putem. U planu svakako navedite datume koji su utjecali na njegov sadržaj poput datuma izrade ili revizije kao i odobrenja te ovlaštenja za krizni menadžment.

Strategija kriznog menadžmenta

Definirajte cjelokupni pristup kriznog menadžmenta. Utvrdite zamjenske resurse i planove sukcesije pojedinih osoba. Definirajte uloge i odgovornosti članova tima za upravljanje kriznim situacijama te kriterije koje je nužno ispuniti za reagiranje na određene događaje.

Komunikacija

Izradite plan za krizno komuniciranje tijekom upravljanja krizom. Definirajte s kim će se kontaktirati tijekom krize, kojim redoslijedom i učestalošću. Uključite detaljan popis osoba s kojima želite ili morate komunicirati. Popis treba sadržavati i načine dosezanja članova tima, ključnih dobavljača, službi za provedbu zakona, osoba koje prvo reagiraju, zdravstvenih organizacija i državnih agencija. Definirajte koje se komunikacijske tehnologije mogu koristiti, prema kojim kontaktima i u kojim slučajevima kako biste osigurali da radnici mogu održavati kontakt s menadžerima i članovima tima.

Medijska prisutnost

Kontakti s dionicima i mnogim drugima presudni su za održavanje poslovanja. Uspostavite smjernice za upravljanje medijima tijekom i nakon krize. Pripremite izjave za medije, identificirajte primarne i zamjenske kontakte s medijima, postavite mjesto sastanka za medijske brifinge i obučite zaposlenike o načinu interakcije s medijima. Posebna pažnja se mora posvetiti edukaciji radnika kako da koriste društvene mreže, a posebno u trenucima krize. Redovito obavještavajte sve uključene o trenutačnom statusu krize i odgovorima koje pripremate.

Postupci tijekom krize

Nakon početka poslovne krize članovi tima za upravljanje kriznim situacijama trebali bi se sastati, pregledati procjene događaja i odrediti početne korake za upravljanje poslovanjem poduzeća. Koraci i postupci odgovora razlikovat s obzirom na uzroke nastanka krize. Sastanci tima trebaju biti zakazani unaprijed u redovitim razmacima kako bi se procijenio napredak. Definirajte korake koje treba slijediti ako se pojave dodatni događaji u vezi s poslovnom krizom. Pripremite izvještaj nakon akcije koji opisuje što je uspjelo, što nije uspjelo i naučene lekcije. Pripremite postupke i upute koji su logični, lako razumljivi i provedivi.

Povezanost s drugim planovima

Krizni plan nije jedini plan koji imate. Mnogi koraci predviđeni su npr. planom kontinuiteta poslovanja, planom kibernetičke sigurnosti, planovima poslovanja ili strateškim planom poslovanja. Zbog toga je važno da krizni plan uzima u obzir postavke drugih planova te se referira na njih kako ne bi došlo do sukoba interesa i zastoja u provedbi kriznog plana

Svijest i trening

I najbolji plan će pasti u vodu, ako ga oni koji su zaduženi za njegovu provedbu ne znaju provesti ili su nevješti u njegovom provođenju. To uključuje sve radnike, a posebno članove tima za upravljanje kriznim situacijama. Potrebno je razviti i izvoditi programe obuke za članove tima, ali i raditi na razvoju svijesti dionika o važnosti kriznog menadžmenta te načinom na koji svaki dionik može pridonijeti njenom rješavanju. Zato je povremeno potrebno izvoditi teoretske i praktične vježbe kako bi se neki postupci mogli provesti što bolje, a na temelju zapaženog ažurirati krizni plan.

Pregled, revizija i ažurnost plana

Niti jedan plan pa tako niti krizni plan nije vječan i nepromjenjiv. Stoga je nužno uspostaviti program za pregled i ažuriranje plana najmanje jednom godišnje ili češće. Stvorite raspored aktivnosti tijekom kalendarske godine kako biste bili sigurni da će sve potrebne aktivnosti biti provedene ne samo kvalitetno i na vrijeme.

Kako upravljati krizom

Aktivnosti koje menadžment mora poduzeti razvijaju se zajedno s krizom, a obično ih dijelimo prema fazama događaja: prije krize, tijekom krize i nakon krize. Ako ste pratili naše savjete za planiranje upravljanja krizom onda ste poduzeli sve aktivnosti koje je potrebno uraditi prije krize. Osim samog kriznog plana i njime predviđenih aktivnosti nužno je da za provedbu tih aktivnosti osigurate resurse kako novčane, tako materijalne i ljudske te posvećenost menadžmenta kriznom menadžmentu na predviđeni način. Definirajte uloge i dužnosti osoba uključenih u krizni menadžment, dogovorite obuku i rasporedite povremene vježbe kako biste osigurali da su članovi tima te svi radnici spremni za obavljanje svojih uloga.

Za vrijeme krize je nužno da su dionici redovito informirani o statusu upravljanja krizom. Točne i pravovremeno krizno komuniciranje znatno smanjuju strah i kolebanja prilikom primjene potrebnih aktivnosti. Omogućite dostupnost različitih kanala komunikacije kako biste spriječili zastoje u komunikaciji. Informirajte ih o aktivnostima i mjerama predostrožnosti koje moraju poduzeti kako bi se osiguralo održavanje njihovog zdravlja.

Redovito provjeravajte kanale distribucije i opskrbne lance kako biste bili sigurni da će dobava resursa te isporuka proizvoda i usluga biti stalna. Ako je moguće istražite i identificirajte zamjenske kanale i započnite razgovore s njima o mogućoj suradnji. To uključuje i izvore financiranja pa razgovarajte s financijskim institucijama kako biste osigurali dodatne zajmove ili spriječili kašnjenje u plaćanju zakupa, smanjenje likvidnosti ili nemogućnost plaćanja zaposlenika i dobavljača.

Tim za upravljanje kriznim situacijama se treba redovito sastajati te osmišljavati odgovore na postojeće probleme i nove situacije izazvane krizom koje bi mogle prerasti u ozbiljnije probleme.

Poslije krize ocijenite uspješnost reakcije poduzeća na kriznu situaciju, kako je poduzeće podnijelo krizu i koliko je uspješno obavljena tranzicija u poslovanje nakon krize. Komunicirajte s dionicima poduzeća kako biste prikupili njihova mišljenja i vrijedna iskustva te njima unaprijedili krizni plan. Nastavite s intenzivnom komunikacijom prema svim dionicima o uspješnosti nošenja s krizom kao i što je sve potrebno da, sada nakon što je kriza prošla, svatko treba uraditi da poslovanje krene punom brzinom.

Menadžment je ključna karika kriznog menadžmenta

Sve ove aktivnosti ne mogu i ne smiju ovisiti samo o članovima tima za upravljanje kriznim situacijama ili menadžmentu poduzeća. Mentalno snažni i educirani menadžeri ključna su karika kriznog menadžmenta i uspješno poslovanje u krizi. Zaposlenici čine poduzeće i ključni su za održanje poslovanja.

Istraživanja pokazuju da svega 25% menadžera pravovremeno uoči signale o postojanju problema kod članova tima. Zato menadžeri uz zadržavanje učinkovite organizacije poslovanja te pozitivne atmosfere trebaju raditi i preventivno na uspješnom upravljanju vlastitom energijom i emocijama. Jedino tako će biti spremni sustavno voditi krizno komuniciranje, davati podršku i edukaciju svojim ljudima i pripremati ih za povratak normalnom poslovanju.

U radu s poduzećima ustanovili smo da menadžment poduzeća općenito ima manjak znanja i vještina za efikasan krizni menadžment. Stoga im je potrebno pomoći da prepoznaju vlastite negativne misli i emocije. Ako nisu sami u stanju upravljati stresom i emocijama pružamo im stručnu pomoć. Osnažujemo ih za nastavak obavljanja svojih svakodnevnih zadataka i zadataka članova tima.

Naše iskustvo i način provođenja upravljanja krizom povećavaju motivaciju, lojalnost i angažiranost zaposlenika te pomaže u održavanju poslovanja poduzeća. Ako vaši zaposlenici znaju da u razdoblju krize razmišljate i djelujete dugoročno i na dobrobit svih, manja je vjerojatnost da će doći do pada učinkovitosti i napuštanja poduzeća.

Javite nam se

Tijekom krize pritisak i stres menadžere navodi na pogrešne odluke. Naučit ćemo vas i vaše suradnike kako prilagoditi upravljanje kriznoj situaciji i očuvati stabilnost poslovanja.

Pošaljite upit

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.