Blog post poduzeće

Kako biti poduzeće budućnosti, a ne prošlosti?

Nikolina Vukojević

Otkrijte kako da prošlost vašoj organizaciji ne bude uteg, nego saveznik njenog daljnjeg razvoja u sadašnjosti i budućnosti!

„Da smo se na vrijeme počeli pripremati za projekt, sada se ne bi dogodilo…“,

„Da smo barem prije uveli ove promjene, bilo bi nam puno bolje.“,

„Da sam prije znali da će se ovo dogoditi, već bi ranije počeli…“,

samo su samo su primjeri rečenica koje su svi vlasnici, a i zaposlenici u organizacijama ponekad pomislili. Možda ste napravili nešto što niste htjeli ili ste propustili napraviti ono što jeste htjeli. Kako bilo, razmišljanje o prošlosti umjesto života u sadašnjosti uz izgradnju budućnosti česta je kultura u organizacijama. Kako to izbjeći i osigurati da vaša organizacija živi u sadašnjosti aktivno gradeći svoju budućnost, saznajte u nastavku teksta.

Putovanje u prošlost

Prošlost je važan dio života svakoga od nas, pa tako i svake organizacije. Sačinjena je od trenutaka – sretnih i tužnih, očaravajućih i zastrašujućih, očekivanih i iznenadnih. Oni sačinjavaju sveukupno iskustvo jedne organizacije i temelj su svega što je ona danas. Upravo zato, normalno je da se povremeno prisjećate prošlosti i iz nje izvlačite trenutke o kojima promišljate i razgovarate s drugima. To vam daje mogućnost da ponovno proživite sve pozitivne emocije koje ste nekad doživjeli. Osim toga, povratak u prošlost vam može poslužiti i za učenje. Ona je vrijedan izvor spoznaja koje vam mogu biti korisne u raznim situacijama s kojima se danas kao organizacija susrećete.

Ipak, vraćanje u prošlost ne rezultira uvijek pozitivnim ishodima. Primjerice, možda vam se događa da se prisjećate prošlih vremena i žalite što je danas drugačije. Ponekad se sa žaljenjem možda sjetite nečega što ste loše napravili ili propustili napraviti. Ili, pak, događaje i iskustva iz prošlosti koristite kao opravdanje za trenutačno negativno ponašanje prema sebi ili drugima. Takva vraćanja u prošlost su povezana s negativnim emocijama. Ona vas navode da se vrtite u začaranom krugu razmišljanja „Što bi bilo kad bi bilo…“. To stvara težak uteg na leđima vaše organizacije, koji vam onemogućuje daljnje kretanje i razvoj. Na taj način se zaplićemo u zamku življenja u prošlosti, propuštajući biti prisutni u onome što se događa sada i napredovati prema svojem cilju.

Više gledati naprijed, a manje u retrovizor

“Postoji razlog zašto je retrovizor tako malen, a prednje staklo auta toliko veliko - ono gdje idemo puno je važnije od onoga što ostavljamo za sobom.”, kaže Joela Osteena. Time savršeno ilustrira da, iako vam povratak u prošlost može donijeti i mnogo dobroga, važno je tamo odlaziti tek povremeno i zadržati se samo onoliko koliko je potrebno da iz nje izvučete korisne uvide za daljnji razvoj vaše organizacije. A kako to napraviti?

Prije svega je važno biti svjestan da sve prolazi, i lijepo i ružno, te da je prošlost nemoguće promijeniti. To vam pomaže da ju prihvatite kao važan dio svega što vaša organizacija je. Ma kakva ona bila, tada ju možete sagledati na nov način. Naime, iako ne možete promijeniti prošlost, možete promijeniti svoj stav prema njoj. Povijest jest učiteljica života. Zato trebate osvijestiti poruke iz svih uspješnih, ali i teških trenutaka koje je vaša organizacija doživjela. Time stvarate priliku sva ta znanja ugraditi u svoju organizaciju kao snage za uspješniji nastavak njenog puta. Tada prestajete žaliti za onim što je bilo ili zbog onog što je bilo i počinjete raditi pozitivnu promjenu tamo gdje to jedino možete – u sadašnjosti.

S učenjima iz prošlosti graditi budućnost u sadašnjosti

Ako želite da vaša organizacija živi kvalitetno i svrhovito, važno je aktivno ju razvijati. To možete jedino kroz potpunu prisutnost i posvećenost sadašnjosti te usmjeravanje pogleda prema željenoj budućnosti.  Zato iskoristite svaki dan, jer već sad znate da ga ne možete ponovno proživjeti. Pritom ćete se sigurno suočiti i s mnogim preprekama. Upravo tada vam jedan od važnih saveznika mogu biti biti učenja iz prošlosti. Ne kako bi kočila razvoj vaše organizacije, već kako bi vas podsjetila na snagu koju ona već ima. To će vam dati dodatan zamah na putu ostvarenja željenih ciljeva. Jedino tako, znajući da ste aktivni kreatori razvoja i uspjeha vaše organizacije, učeći iz dana u dan, svaki put kad se osvrnete unatrag i pogledate svoju organizaciju osjećat ćete ispunjenost, zadovoljstvo i mir.

Da osnaženi vrijednim učenjima iz prošlosti budete prisutni u sadašnjosti i svakodnevno aktivno izgrađujete željenu budućnost vaše organizacije, uživajući pritom u svakom koraku tog puta,

u ime Ramiro tima želi vam,

Nina

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.