Blog post poduzeće

Razvoj poduzeća ovisi o tome tko je menadžer!

Igor Pureta
Razvoj poduzeća ovisi o menadžeru

Menadžer na svim razinama poduzeća treba prepoznati prave prilike i kako će motivirati svoj tim na uspjeh kad sve izgleda crno.

Menadžer na svim razinama poduzeća treba prepoznati prilike i kako će motivirati svoj tim na uspjeh kad sve izgleda crno. U današnje doba viđamo rezultat anketa i istraživanja o poznatosti imena ili vrijednosti branda nekog poduzeća. Rijetko se može naći osoba koja nije čula za brandove kao što su Coca-Cola, Google, Apple ili McDonald's. Oni su poznati i susrećemo ih na svakom koraku bilo da ih sami koristimo ili vidimo njihove reklamne poruke. Jedan od takvih brandova je i Kodak. Poduzeće osnovano prije 133 godine, koje je samo prije 20-tak godina bilo među prvih pet najvrednijih brandova uopće. Stariji (koliko god to godina u ovom slučaju značilo) se sjećaju poduzeća koje je 1976. godine zauzimalo 90% američkog tržišta filmova u roli i 85% američkog tržišta foto-aparata.

Kodak je još 1889. godine patentirao kompaktnu kameru. Zapošljavao više od 145.000 radnika te je najveći uspjeh, promet i profit ostvario vrlo bliske nam 1999. Isti taj Kodak je tijekom prošlih godina izgubio povjerenje potrošača. Stoga je prošli tjedan zatražio dozvolu za bankrot kako bi se mogao restruktuirati i nastaviti s radom.

Vjerojatno ste pomislili kako nije niti čudo da je takav primjer mastodonta otišao u ropotarnicu povijesti- Niti ja se ne sjećam kada sam posljednji put vidio nekog da fotografira s takvim foto-aparatom. Svuda oko nas su digitalne kamere bilo kao sastavni dio telefona ili kao samostalni uređaj. Upravo u tome grmu leži zec - prvu digitalnu kameru na svijetu patentirao je 1975. upravo Kodak! I ne samo to! Jedna interna prezentacija i izvještaj iz 1979. godine predvidjeli su da će tržište postupno prijeći s na digitalne kamere. Izvještaj navodi da ćemo ih svi koristiti najkasnije do 2010.

Menadžer je taj koji je različit

Možemo mi pričati o stotinama razloga koji su Kodak doveli do sadašnje situacije. To mogu biti interesi potrošača koji su se promijenili preko noći. Promjena je došla i u obliku globalne gospodarske krize. U takvim okolnostima se nalaze sva poduzeća svijeta. Pa ipak neka od njih postižu napredak uključujući i FujiFilm, direktnog Kodakovog konkurenta na području filmova u roli. Druge se istovremeno bore za goli život. Kako je to moguće? Odgovor je vrlo jednostavan!

Ako poduzeća posluju u istom okruženju ono što ih razlikuje i uvjetuje njihov uspjeh ili propast nalazi se unutar njih. To nešto, ili bolje rečeno taj netko, određuje promjenu poslovne kulture, uvođenje novih poslovnih modela temeljenih na istraživačkim i razvojnim projektima ili aktivnosti za preuzimanje drugih poduzeća, kao i osvajanju pojedinih tržišta.

Taj netko je – menadžer! Upravo sposobnost i samopouzdanje menadžera, na svim razinama poduzeća, određuju kako će prepoznati prave prilike. I kako će motivirati svoj tim kad sve izgleda crno. Voditelj je taj koji će, da se ostvare ciljevi, držati kormilo kad more postane nemirno. On je taj koji će zajedno s ljudima odrediti najbolji pravac, ali i povesti svoj tim kad se proslavlja uspjeh. Samo zahvaljujući izuzetnom entuzijazmu voditelja i željom za postignućem pojedina poduzeća postižu zapažen i zadivljujuć rezultat. No, što čekate!? :-)

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.