Organizacijska kultura jača ako pomažete kolegama

Igor Pureta
Pomozite kolegama i suradnicima kako bi ste ojačali organizacijsku kulturu

Organizacijska kultura je bitan dio poslovanja, a ovisi i o tome razmišljate li i o tuđim zadacima kad radite svoj posao!

Prošli tjedan sam pisao o tome što se događa kad se zanemare signali koje nam šalju unutarnji i vanjski klijenti. Isprva se ti signali čine kao pojedinačan problem, no moguće je i da se radi o nekim anomalijama u sustavu. Mi možemo ne reagirati na te signale i zanemariti njihov uzrok. No, može nam se dogoditi da najviše vremena provodimo rješavajući problem, umjesto našim stvarnim poslom. Rekli smo da je to samo jedan dio priče, jer pretežno bavljenje problemima dramatično utječe na to kako izgleda organizacijska kultura poduzeća.

Određeni radnici, odnosno dijelovi poduzeća dobivaju sve veći broj pritužbi. Sa svakom novom pritužbom im je sve jasnije da se one mogu grupirati prema određenim procesima poslovanja ili čitavim odjelima. Otkrivaju da se pritužbe u stvari odnose na pojedine procese i teškoće u sustavu. Kad to ne bi bio slučaj problemi bi ostali na razini na kojoj ih je lako riješiti. I to samo koristeći sposobnosti radnika. Očito je da je sustav mjesto na kojem se treba ostvariti promjena kako bi se omogućilo normalno odvijanje aktivnosti u poduzeću.

Ako su radnici odgovorni za svoj posao te proaktivni, pritužbe koje se odnose na njihov posao mogu riješiti sami ili uz pomoć nadređenih. Eventualno im mogu pomoći i kolege s kojima rade. Dio radnika zanemaruje što se dešava oko njih. Na žalost i na štetu poduzeća, nastavljaju obavljati samo onaj dio posla koji obavljaju i kada je sve u redu. Time prebacuju zastoje u poslu na kolege ili kolegice na koje se poslovni proces nastavlja. Te kolege i kolegice će morati povećati vlastiti rad kako bi ispravljali greške nastale u procesu ispred njih. Oni to jednostavno moraju učiniti kako bi njihov posao bio obavljen!

Poneki se žele riješiti povećanog i nepotrebnog opsega posla. Stoga oni počinju tražiti da se u njihovo rješavanje uključe ljudi i odjeli u čijoj domeni leži rješenje. Na taj način žele izbjeći stvaranje još veće krize. No, često nailaze na nerazumijevanje: kolege i odjeli koji bi im trebali pomoći ne razumiju poteškoće ili nisu u neposrednom kontaktu s tim izazovima i njihovim posljedicama, te za njih oni i ne postoje, odnosno ne doživljavaju ih problemom.

Organizacijska kultura mora biti bolja kako bi prestala proizvoditi probleme

Tu nastaje sljedeći, puno veći, dio problema! Ako se često susreću s nerazumijevanjem kolega iz drugih odjela u poduzeću, tako se kod radnika se mijenja stanje duha. O njemu je govorila i žena iz naše priče, to je rezignacija. Radnici se trude da klijentima prikažu poduzeće kao visokokvalitetno, uslužno te kao primjer brzog rješavanja teškoća. To stvara sve veći teret na njihovim leđima i povećava se mogućnost da se i u njihovom radu pojavi greška. Zbog klijenata i ostalih kolega koji nemaju sposobnosti razumjeti njihove poruke i povratne informacije gube samopouzdanje. Čini im se kao da njihovi interesi nisu isti kao interesi poduzeća.

Paradoksalno, upravo kolege koje ih ne razumiju, znajući da su oni vješti, brzi, proaktivni. Znaju i da poznaju procese u poduzeću. Morali su ih naučiti da bi rješavali više tuđe nego svoje poteškoće. K njima dolaze kako bi riješili svoje izazove i ispunili svoj cilj! Zahtjeve klijenata rješavaju jer su u direktnom kontaktu s kupcima. Istovremeno gube povjerenje u svoje kolege, a prema poduzeću osjećaju sve veći otpor. I što se dešava? Umjesto da ih poduzeće istakne kao primjer svima ostalima, oni odlaze iz poduzeća, a ono ostaje bez najboljih radnika koji su proaktivni, rješavaju uska grla u procesima i još stignu napraviti svoj posao.

Imate li i vi takvih radnika? Odmah im pomozite i poboljšajte sustav kako bi prestao proizvoditi probleme koji ih zatrpavaju, jer je to jedini način da vaša organizacijska kultura zaživi na stvarnim vrijednostima koje štite i klijente i kvalitetne radnike, a tako i napredak i poslovni rast i uspjeh čitavog poduzeća.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.