Blog post menadžment

Poslovni uspjeh postiže se uklanjanjem prepreka

Igor Pureta

Uklonite prepreke koje stoje na putu članovima vašeg tima, a poslovni uspjeh i rezultat će odmah biti vidljiv.

Menadžment ostvaruje uspjeh uklanjanjem prepreka.

Godišnji odmori su, barem onaj njihov glavni dio, završili i vrijeme je da se vratimo svojim obavezama. Za mnoge voditelje i članove njihovih timova počinje vrlo intenzivno razdoblje usmjereno ka završetku godine i ispunjenju poslovnih ciljeva. Poslovni uspjeh svakog od nas ponaosob vrlo je važni. Od njegovog ispunjenja ovisi i poslovni uspjeh tima, organizacijske jedinice i, u konačnici, poslovni uspjeh čitave organizacije. Stoga menadžeri uprežu svo svoje znanje i sposobnosti da motiviraju, usmjere i pomognu članovima tima da ispune osobni poslovni uspjeh.

Zamislite ili se prisjetite situacija u kojima razgovarate sa svojim voditeljem. U njima vam on jasno daje do znanja koja je važnost ispunjenja tih ciljeva za vas osobno, za vaš tim pa i za čitavu organizaciju. Ona ili on koriste svo stečeno znanje i kompetencije komuniciranja i motiviranja. Oni vještiji se koriste i metodom coachinga koja im omogućuje da ih bolje razumijete. Te da se prisjetite i osnažite vlastite sposobnosti i znanja koja su, iz raznih razloga, ponekad neiskorištena. Tako osokoljeni i motivirani trebali biste bolje prionuti izvršenju svojih zadataka lakih nogu i visoko uzdignuta čela.

Poslovni uspjeh ometaju kamenčići

Često pak voditelj, naglašavajući što sve možete i trebate, zaboravlja da male stvari. Koliko god vaše čelo bilo uzdignuto, a noge lake, teško je hodati ako vas u cipeli žulja neki oštar kamenčić! Svi imamo koristi od znanja i sposobnosti koje su voditelji sakupili tijekom godina prisustvujući treninzima, radionicama i sastancima. I svakako da organizacija dobro čini što investira u povećanje znanja i osobni razvoj svojih zaposlenika. Organizacija, a prije svega voditelj, može postići i veći poslovni uspjeh iz uloženog vremena, energije i novca. Može ostvariti pomake u motivaciji radnika, a time i ispunjenje poslovnih ciljeva. Radi se o promatranju procesa koji se odvijaju unutar organizacije te otklanjanju najprije najvažnijih zapreka. Zatim i svih ostalih kamenčića koji radnike žuljaju u njihovim cipelama. Koji od njih izluđuju radnike i sprečavaju ih da daju najviše što mogu?

  • Nejasna očekivanja: najveći dio zaposlenih želi zadatke obaviti na najbolji mogući način. Žele doprinijeti znanjem i radom uspjehu tima i organizacije. Ono što ih sprečava je nedostatak slike o tome kako rezultat treba izgledati. Koji su standardi rada i na temelju čega će biti procijenjen njihov rad.
  • Neiskorištenost: jako je važno da zaposlenici imaju osjećaj potpune uključenosti u zadatke i posao tima. Ako se zanemaruju njihove sposobnosti, vještine i znanja, odnosno ako se posao dodjeljuje nekom drugom. Radnici se tada smatraju suvišnima, odrađuju posao, a višak vremena koriste za širenje tračeva i raznih priča.
  • Suvišna pravila i procesi: Mnoge organizacije, ponekad i ne svojom krivnjom, nagomilaju pravila i procese bez pomnog razmišljanja o njihovoj opravdanosti. Ukoliko se pojavi problem osnivaju različite odbore, postavljaju nove procese ili pišu nove pravilnike. Što je još gore, zaboravljaju zašto su takvi procesi ili pravila nastali te ih primjenjuju i dugo nakon što je prestala potreba za njima.

Razbacivanje vremenom ometa poslovni uspjeh?

  • Razbacivanje vremenom: Teško da se išta može mjeriti s osjećajem frustracije koji imamo kad prisustvujemo nekom sastanku, a znamo da nas za našim radnim stolom čeka hrpa "pravog" posla. Sastanci čiji početak kasni, projekti bez smisla, izrada izvještaja za koje znamo da ih nitko ne čita ili ih nitko neće koristiti za uvođenje promjena. Minuta ovdje, minuta ondje i izgubili smo puno resursa kojeg ne možemo nadoknaditi!
  • Stalne promjene: Držanje koraka s tržištem u današnjem svijetu zahtijeva neprestane promjene. Nažalost, mnoge organizacije su razvile sklonost ka promjenama radi promjene, pa mijenjaju strukturu organizacije, viziju ili nešto treće. Obično se iza takvih promjena skriva neka unutarnja nesposobnost s kojom se organizacija ne želi uhvatiti u koštac. Problem u takvim situacijama je da radnici postanu otporni na promjene te ih počinju doživljavati samo kao formalnost, a kad organizacija i poželi nešto strukturno i duboko promijeniti, radnici to tada ne doživljavaju kao nešto važno i misle da sve treba ostati kao i prije!

Voditelj u svakom trenutku treba biti svjestan pravila i procesa koji se odvijaju u i oko njegovog tima. U svakom trenutku treba reagirati kako bi smanjio ili eliminirao one koji umanjuju njegovu i timsku sposobnost. Učinite to svojim svakodnevnim prioritetom i vadite kamenčiće iz cipela, kako svojih vlastitih, tako i svojih suradnika i postići ćete, u vrlo kratkom roku, zavidan rezultat i poslovni uspjeh uz minimum ciljanih napora. Imate li vi ovakva iskustva? Koji su vaši kamenčići i kako se nosite s njima?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.